ارومیه؛

شکست دولت یازدهم رکود چندین ساله منطقه ویژه اقتصادی سلماس

دولت یازدهم با اعمال سیاست اقتصادی درست و اصولی رکود چندین ساله منطقه ویژه اقتصادی سلماس را شکست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، فرماندار شهرستان سلماس با مثبت و قابل تقدیر خواندن عملکرد سه ساله دولت یازدهم افزود: منطقه ویژه اقتصادی سلماس از جمله مصوبات بر زمین مانده ای است که با آغاز به کار دولت تدبیر و امید به مرحله اجرا رسید و در سالهای 94 و 95 بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار برای آن اختصاص یافت.

مسعود حاج علیلو اظهار کرد: امروز شاهد آماده سازی زیرساختهای این منطقه هستیم و علاوه بر این، سرمایه گذاران خارجی نیز برای سرمایه گذاری وارد این منطقه می شوند.

فرماندار سلماس گفت: راه اندازی پایانه مرزی کوزه رش سلماس از دیگر پروژه هایی است که با حمایت دولت یازدهم و با همت استاندار آذربایجان غربی مراحل آخر خود را طی می کند.

حاج علیلو گفت: در حوزه سلامت و با آغاز طرح تحول سلامت بیمه شهری و روستایی، هزینه دریافت درمان بیماران از 30 درصد به 6 درصد در مناطق شهری و به چهار درصد در مناطق روستایی کاهش یافت و این امر، کمک بزرگی به مردم در دسترسی به خدمات درمانی با کمترین هزینه است.

وی ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی بیمارستان 160 تختخوابی سلماس آغاز شده و تاکنون 47 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 2 واحد دی کیلینیک نیز در حال احداث است که یکی توسط تامین اجتماعی احداث شده و در حال اتمام است.

فرماندار سلماس افزود: در حوزه خیرین سلامت نیز دو پروژه شامل ساختمان دیالیز، درمانگاه خیرین اشرافی و دو درمانگاه نیز در روستاهای سلطان احمد و قره قشلاق تجهیز می شود.

وی اظهار کرد: همچنین سه پایگاه امداد و نجات در روستاهای هشتیان، شهرک صنعتی و تازه شهر هم راه اندازی می شود.

فرماندار سلماس ادامه داد: تهیه آب آشامیدنی از سد زولای سلماس برای شهروندان از دیگر پروژه های مهمی است که با اجرای آن 550 لیتر در ثانیه به سلماس و تازه شهر منتقل می شود و با اجرای آن شهروندان به راحتی از آب سالم بهره مند می شوند.

وی گفت: برای گازرسانی به هشت روستای شهرستان سلماس نیز 172 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

فرماندار سلماس با بیان این که ظرفیت پائین ندامتگاه سلماس جوابگو نیست، اظهار کرد: برای پرکردن این خلاء، ندامتگاه سلماس در زمینی به مساحت 150 هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال در حال احداث است که هشت هزار متر آن مسقف شده و 33 هزار متر نیز دیوارکشی شده است.

حاج علیلو ادامه داد: بر اساس آمار موجود اعتبارات اختصاص یافته به این شهرستان در دولت یازدهم سه برابر شده است.

فرماندار سلماس استادیوم پنج هزار نفری، سالن ورزشی روستایی، زورخانه پوریای ولی و همچنین راه اندازی بزرگترین پروژه شمالغرب کشور تحت عنوان گاوداری پگاه شمالغرب کشور، سه سفره خانه سنتی، سردخانه، کارگاه بسته بندی و همچنین راه اندازی کنسترتهای موسیقی بعد از 37 سال در شهرستان سلماس را از جمله پروژه ها و اقداماتی عنوان کرد که در دولت یازدهم انجام شده است.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: دولت ، اقتصاد ، سلماس ، سیاست ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.