روزنامه لا ترسرا: دیدار وزیر خارجه ایران از شیلی تاریخی است

یک روزنامه شیلیایی نوشت «محمد جواد ظریف» که در راس هیأتی به آمریکای لاتین سفر کرده، در دیداری تاریخی از شیلی دیدن می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه لاترسرا، سفر وزیر خارجه ایران یک دیدار تاریخی است و هنگامی رخ می دهد که تقریبا 7 ماه از لغو تحریم های بین المللی علیه تهران می گذرد.

بر این اساس وزیر خارجه ایران، روز پنجشنبه چند ساعتی را به همراه هیأتی شامل مقامات دولتی، نمایندگان دیگر وزارتخانه ها، بانک مرکزی،کارآفرینان در شیلی خواهد گذراند.

این نشریه ضمن اشاره به اینکه محمد جواد ظریف در این سفر که از کوبا آغاز شده، به کشورهای نیکاراگوئه،اکوادور، بولیوی و ونزوئلا نیز سفر خواهد کرد،خاطرنشان ساخت که به غیر از شیلی ، همه این کشورها عضو بلوک چپگرای اتحاد بولیواریایی برای مردم آمریکای ما موسوم به «آلبا» می باشند و ایران کشور ناظر این سازمان است.

این رسانه تصریح کرد دیدار ظریف دارای اجزای سیاسی، اقتصادی و تجاری است و در واقع ، بخشی از تجدید علاقه ایران نسبت به این منطقه از جهان برای یافتن متحدان و شرکای جدید می باشد.

لا ترسرا نوشت :تلاش اصلی ایران در نزدیک کردن روابط با شیلی، در بخش انرژی نهفته است و باید در نظر داشت که ایران یکی از مهمترین تولید کنندگان نفت و گاز طبیعی در جهان می باشد و دیگر بخش های علاقمندی مشترک دو کشور را می توان از صنایع ، معادن ، کشاورزی و شیلات نام برد.

در این مورد «هرالدو مونیوز» وزیر خارجه شیلی در صحبت با لاترسرا در این مورد که با توجه به اینکه در میان کشورهای مورد بازدید ظریف ، شیلی تنها کشور غیر عضو آلبا می باشد دیدار ظریف را چگونه می شود تشریح کرد گفت: شیلی از چندین دهه با ایران روابط دیپلماتیک دارد و استقبال از وی، معنای دیگری جز کشف روابط اقتصادی با یک کشور 80 میلیون نفری و کلیدی در سیاست بین المللی مخصوصا پس از امضای توافق هسته ای ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
شیلی, کلمبیا
آخرین اخبار