شیراز؛

حوزه زاگرس مهم ‌ترین عرصه جنگلی فارس است

منابع آبی عرصه ‌های جنگلی زاگرس 40 درصد آب کشور را تأمین می‌کند.

حوزه زاگرس مهم ‌ترین عرصه جنگلی فارس استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ : مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی فارس گفت: استان فارس 12 میلیون و 400 هزار هکتار عرصه طبیعی و هفت میلیون و 300 هزار هکتار مرتع و دو میلیون و 200 هزار هکتار جنگل و یک‌میلیون و 100 هزار هکتار اراضی بیابانی دارد.
بوستانی افزود: از چهار اقلیم جنگلی کشور سه اقلیم در فارس وجود دارد، حوزه زاگرس مهم ‌ترین عرصه جنگلی این استان است و 40 درصد آب کشور را تأمین می‌کند.
وی بیان کرد: تجدید درختان تنومند و کهنسال عرصه جنگلی فارس که قدمت بیش از 200 سال دارند کاری هزینه‌ بر و زمان ‌بر است و یک نهال بنه یا بلوط جنگل‌ های زاگرس بعد از 20 سال به ارتفاع یک متر و قطر چهار سانتیمتر می‌رسد و رسیدن این درخت به ارتفاع 15 تا 20 متر بسیار زمان می‌برد و نابودی آن به‌ سختی جبران می‌شود.
بوستانی ابراز داشت: یکی از کارهای اساسی در راستای نهی از منکر و امر به معروف، حفاظت از انفال و عرصه جنگلی است.
مدیرکل منابع طبیعی فارس تصریح کرد: جلوگیری از تخریب جنگل، مرتع و پوشش گیاهی عین نهی از منکر و ترویج درختکاری و حفاظت از محیط‌ زیست پیرامونی و بهره‌ برداری بهینه، مصداق امر به ‌معروف است.
وی خاطرنشان کرد: استان فارس دهمین سال بی‌ آبی خود را سپری می‌کند و با استمرار خشکسالی باید مشارکت مردم را در راستای پیشگیری از حریق جنگل ‌ها و مراتع افزایش داد که گاه یک تذکر مانع از سهل‌ انگاری و بروز آتش ‌سوزی و نابودی سرمایه‌ های ملی می‌شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار