فوروارد: توافق هسته‌ای و تبادل زندانیان با ایران، ابزار صهیونیست‌ها برای جلوگیری از ورود دموکرات‌ها به سنا

ائتلاف جمهوری خواهان صهیونیست سخت در تلاش است دموکرات های حامی توافق هسته ای به سنا راه نیابند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت فوروارد، توافق هسته ای یک ساله با ایران، بحث هایی را بر سر پرداخت پول از سوی دولت آمریکا به ایران و مبادله زندانیان دو کشور ایجاد کرد. حالا این دو مسئله ممکن است در سنای آمریکا سرنوشت ساز شود. 

بر این اساس، دستکم جمهوری خواهان صهیونیست امیدوارند مسائل اخیر در خصوص 400 میلیون دلار پرداختی به ایران، بتواند به آن ها کمک کند اکثریت سنا را حفظ کنند. به همین دلیل، در 24 اوت (3 شهریور) ائتلاف جمهوری خواهان صهیونیست اقدام به جمع آوری امضا علیه نامزدهای دموکرات سنا در ایالت های مهم فلوریدا، پنسیلوانیا و اوهایو کردند. آنها می‌کوشند به دموکرات های حامی توافق هسته ای با ایران فشار بیاورند. این ائتلاف تلاش خواهد کرد از بحث در خصوص انتقال پول به ایران از سوی آمریکا و جدل‌ها درباره توافق هسته‌ای به نفع خود بهره برد. با این وجود، تلاش های قبلی علیه دموکرات های حامی این توافق، شکست خورده است، اما احتمال دارد موضوع پرداخت پول به ایران، در رقابت های انتخاباتی به کمک جمهوری خواهان بیاید. 

در ادامه این مطلب آمده است: در طوماری که از سوی این ائتلاف تهیه شده، آمده است: «باج چهارصد میلیون دلاری به ایران به همراه 100 میلیارد دلاری که تاکنون نصیب ایران شده است، باعث کمک بیشتر ایران به حماس می شود و حملات به اسرائیلی‌ها از سر گرفته خواهد شد.»

در این کارزار، از هم اکنون چند نامزد مورد هدف قرار گرفته اند. کاتلین مک گینتی دموکرات، از افراد مورد هدف این طومار در پاسخ به پرسشی در مورد توافق گفت مخالف پرداخت باج است اما معتقد نیست سیاست های دولت اوباما باعث پرداخت باج شده باشد. 

در پایان این مطلب آمده است: در نیوهمپشایر نیز که این ائتلاف تلاش می کند نشان دهد حمایت از توافق هسته ای، مسئولیت سیاسی دارد، مگی حسن دموکرات که در رقابت نزدیک با کلی آیوت قرار دارد متهم شد که با حمایت از توافق هسته ای، ثابت کرده است صحبت هایش در خصوص امنیت ملی، فقط لفاظی است. ائتلاف جمهوری خواهان صهیونیست که بر سر حمایت از ترامپ، دو دسته شده است و بیشتر انرژی خود را صرف رقابت های سنا می کند. آنها در این خصوص وحدت نظر دارند که نباید اجازه داد دموکرات ها سنا را در دست بگیرند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار