فیروزآبادی در مراسم افتتاح شبکه ملی اطلاعات:

از طریق شبکه مجازی تولید قدرت در دنیا امکان پذیر است

ابوالحسن فیروزآبادی در مراسم افتتاح فاز اول شبکه ملی اطلاعات فضای مجازی را ابزار تولید قدرت در دنیا خواند.

از طریق شبکه مجازی تولید قدرت در دنیا امکان پذیر است
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالحسن فیروزآبادی در مراسم افتتاح فاز اول شبکه ملی اطلاعات گفت:  ابتدا باید به تعریف شبکه ملی اطلاعات بپردازیم. معمولا در برداشت از شبکه ملی اطلاعات برداشتهای متفاوتی وجود دارد. شبکه ملی اطلاعات در تعریف شورای عالی فضای مجازی شبکه اختصاصی در مرزهای ایران تعریف نشده است. در واقع یک ملت می‌توانند نیازهای شبکه ملی خود را برطرف کنند.

وی ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات شبکه‌ای است که در آن همه خدمات، مانند سلامت الکترونیک، دولت الکترونیک و... قابل تحقق در چارچوب دنیای ارتباطات باشد. بر همین اساس این شبکه در شورا الزاماتی دارد مانند امنیت، خطراتی که شبکه‌های داخلی را در خارج از مرزها تهدید می‌کنند مثل حملات اخیر DDOS که وزارت ارتباطات با آن مقابله می‌کند.

فیروزآبادی افزود: با تمهیدات در نظر گرفته‌شده از طریق سوییچ‌های ISP امکان جداسازی شبکه داخلی از خارجی محقق شد. با استفاده از این شبکه امکان تولید قدرت در دنیا وجود دارد. ما باید به جایی برسیم که در چارچوب خدمات ملی، اعمال قدرت هم داشته باشیم، مانند آمریکا که صحبت از تحریم می‌کند ما هم قدرت بازدارندگی سایبری داشته باشیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه سخنانش گفت: شبکه های اجتماعی داخلی به‌زودی راه‌اندازی می‌شوند. ما باید قدرت سایبری خود را در همه حوزه‌های به رخ دیگران بکشیم. وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در جلسات متعدد با وزارتخانه بحث الزامات شورا مطرح شد، بحث‌هایی مثل اصلاحات، مدیریت، داشتن اختیار در طراحی و امنیت و ... ما معتقدیم اگر این شبکه به‌خوبی و با سرعت مناسب ارائه شود،





در حال تکمیل/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Finland
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
شبکه مستقل بانکی ایجاد کنید در منطقه
آخرین اخبار