وزرای خارجه اتحادیه اروپا بر ادامه مذاکرات با ترکیه تاکید کردند

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بر ادامه مذاکرات با ترکیه تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر ادامه مذاکرات این نهاد با ترکیه با وجود فضای امنیتی و سرکوب پساکودتای این کشور تاکید کردند.

وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست امروز خود در براتیسلاوا، پایتخت کشور اسلوواکی، تاکید کردند این نهاد اروپایی با وجود اقدامات سرکوبگرانه ای که ترکیه بعد از کودتای نظامی نافرجام پانزدهم ژوییه ارتش ترکیه علیه دولت حاکم بر این کشور انجام می دهد باید مذاکرات خود با آنکارا را ادامه دهد.
میروسلاو لایچاک، وزیر امور خارجه اسلوواکی، در این باره از فضایی یاس و سرخوردگی که میان دو طرف به وجود آمده است ابراز تاسف کرد و گفت این در حالی است که ما کودتای نظامی نافرجام 15 ژوییه ترکیه را فورا و به طور قاطع محکوم کردیم.

وزیر امور خارجه ‏ اسلوواکی اندک زمانی قبل از آغاز به کار نشست غیر رسمی وزیران امور خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا گفت: ترکیه شریکی مهم است و ما باید آنچه که از ترکیه و با ترکیه می خواهیم روشن کنیم.

وی گفت منطقی نیست که اتحادیه اروپا مذاکرات با ترکیه را متوقف کند. چون ادامه فرایند مذاکرات عضویت بهترین اهرم برای اتحادیه اروپا جهت اعمال نفوذ در سیاست های کشورهای نامزد عضویت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار