شهرکرد؛

اختتامیه نهمین جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی مناطق زاگرس نشین

نهمین جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی مناطق زاگرس نشین در لردگان با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

اختتامیه نهمین جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی مناطق زاگرس نشینبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ نهمین جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی مناطق زاگرس نشین با معرفی و تقدیر از برترین ها به کار خود پایان داد.

آیین اختتامیه این جشنواره، 9 تا 11 شهریورماه جاری و با حضور نقالان و شاهنامه خوانان ١١ استان زاگرس نشین کشور (اصفهان، ایلام، بوشهر، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان، همدان و چهارمحال و بختیاری) در لردگان برگزار شد.

مدیر اجرایی جشنواره و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان گفت: در نهمین دوره جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی مناطق زاگرس نشین ایران ٦١ نقال و ٧٣ شاهنامه خوان شرکت کردند.
 
علیرحم شیخی افزود: از سوی هیئت داوران بدون اولویت بندی در رده سنی خردسالان، دنیا کفه زاده، آوا نیکبخت، نورا خادمی و یکتا عسگری از خوزستان، نیلوفر غریب وند از اصفهان و شکیبا زارعی از بوشهر مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در بخش نقالی خوانی زیر ١٥سال نیز کسی حائز رتبه برتر نشد، المیرا جمالی از چهارمحال و بختیاری و آیناز فکروند از بوشهر حائز رتبه های دوم شدند و فاطمه نظرزاده از خوزستان و نگین نادری از چهارمحال و بختیاری رتبه سوم مشترک را به دست آوردند.

شیخی ادامه داد: در این بخش از شادی بهمنی و زهرا صفوی نقالان زیر ١٥سال هم تقدیر شد.

وی گفت: در بخش نقالی بزرگسالان نیز سید مهرداد کاووسی حسینی از همدان رتبه نخست را کسب کرد، پویا بازرگان از کرمانشاه و محسن دهقان از اصفهان رتبه دوم مشترک و زهرا فرضایی از همدان و نیلوفر آریا از فارس رتبه سوم مشترک را از آن خود کردند.

شیخی اضافه کرد: هیئت داوران در شاهنامه خوانی بالای ٣٠ سال هم کسی را حائز رتبه نخست ندانست.

وی افزود: در این بخش علی نظروند از خوزستان و کیخسرو دهقانی از لرستان حائز رتبه دوم مشترک شدند و سید اکبر موسوی از چهارمحال و بختیاری رتبه سوم را کسب کرد.

مدیر اجرایی جشنواره اظهار داشت: در رده سنی زیر ٣٠ سال شاهنامه خوانی نیز کسی حائز رتبه اول نشد، مهران طهماسبی و سید موسی موسوی از چهارمحال و بختیاری رتبه دوم و سجاد بیگدلی از اصفهان رتبه سوم را کسب کردند.

شیخی افزود: هیئت داوران این جشنواره متشکل از کورش اسدپور، جواد خسروی نیا و احمد مردانی بروجنی همچنین از مجید توسلی از خوزستان و جهانبخش سلیمی از کرمانشاه به عنوان شاهنامه خوان پیشکسوت تقدیر کردند.

وی ادامه داد: هیئت بازربین این جشنواره را علی جمالی، امیر سیاوش فرهادی و البرز اسدپور تشکیل دادند.

به گفته شیخی؛ در پایان، جواد کارگران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز تندیس این جشنواره را به همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان اهدا کرد.

لردگان (مرکز شهرستان لردگان ) در فاصله 160 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
بخدا ابرومون رفت با اون وضعیت مکان جشنواره و همه امکاناتتون که زیر صفر بود.چرا شهر لردگان باید اینقد مظلوم واقع بشه ؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار