اردبیل؛

تولید بیش از ۶۰ عنوان کالای دستی کشور در اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: هم‌اکنون از تعداد ۱۶۹ کالای دستی تولید شده در کشور بیش از ۶۰ عنوان در استان اردبیل تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ کریم حاجی‌زاده افزود: در حال حاضر 450 عنوان کالای دستی در دنیا به ثبت رسیده است که از این تعداد 167 مورد به کشور ایران و بیش از 60 عنوان به استان اردبیل اختصاص دارد که این امر نویدی خوشایند در حوزه صنعتگری به شمار می‌رود و امیدواریم که صنعتگران استانی با افزایش مهارت و مساعدت مسئولان مربوطه در راستای وصل آن‌ها به بازارهای جهانی استعدادهای خود را شکوفا دهند.

وی با بیان اینکه تدوین بسته حمایت از گردشگران نیز هم‌اکنون دردستور کار میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل قرار گرفته است، گفت: در این راستا مدنظر است تا بناهای تاریخی موجود در استان را به بخش خصوصی واگذار کنیم و در راستای توسعه گردشگری و مرمت و بازسازی نیز گامی اساسی برداریم که این امر موثر در زمینه توسعه محور اقتصادی استان نیز خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: در حال‌حاضر در مقیاس ملی 90 اثر تحت مالکیت میراث فرهنگی استان به بخش خصوصی واگذار می‌شود که عمارت صادقی در زیربنای بیش از 4 هزار متر مربع در مراحل نهایی واگذاری به سر‌می‌برد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، ثبت ، کالای ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.