اردبیل؛

شناسایی 650 اثر تاریخی و گردشگری در مشگین‌شهر

فرماندار مشگین‌شهر گفت: در حال حاضر ۶۵۰ اثر تاریخی و گردشگری توسط میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری در مشگین‌شهر شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ابراهیم امامی در جلسه هماهنگی روند جذب سرمایه‌گذاران در مشگین‌شهر اظهار داشت: در حال حاضر 650 اثر تاریخی و گردشگری توسط میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردستی در مشگین‌شهر شناسایی شده و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتوانیم با شکوفایی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی گام بزرگی در توسعه شهرستان مشگین‌شهر به وجود آوریم.

وی با اشاره به اینکه از 650 اثر گردشگری و تاریخی مشگین‌شهر 214 مورد به ثبت ملی رسیده است٬ افزود: 2 مورد نیز به نام‌های سبلان و شهریری نیز ثبت جهانی شده‌اند که این امر می‌تواند گام بزرگی برای افزایش گردشگران داخلی و خارجی در مشگین‌شهر داشته باشد.

فرماندار مشگین‌شهر گفت: هم‌اکنون عملیات 4 بانده کردن جاده مشگین‌شهر به اردبیل روند صعودی به خود گرفته و با برنامه‌ریز‌ی‌های انجام شده طرح بسیار بزرگ شهرستان مشگین‌شهر در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد و با تکمیل این پروژه گام بزرگی در توسعه اقتصادی شهرستان مشگین‌شهر به وجود می‌آید.

امامی بیان کرد: زیرساخت‌های جذب سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مشگین‌شهر فراهم شده است و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان موظف هستند بدون هیچ بهانه‌ای روند سرمایه‌گذاری در منطقه را تسهیل کنند و ما آماده‌ استقبال از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم تا تمام خدمات رفاهی از جمله گاز٬ برق٬ آب و دیگر موارد را در اختیار سرما‌یه‌گذاران قرار بدهیم.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی پل معلق مشگین‌شهر هم‌اکنون سیر حضور گردشگران داخلی و خارجی در مشگین‌شهر افزایش یافته است و اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در این مجموعه گردشگری بسیار موفقیت‌آمیز بوده است وتلاش سرمایه‌گذاران مجموعه نور سبلان قابل تقدیر و قدردانی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.