بان کی مون خطاب به اردوغان: نقش اصلی ترکیه در سوریه مقابله با داعش است

دبیر کل سازمان ملل در دیدار با رئیس جمهور ترکیه،نقش اصلی این کشور در سوریه را مبارزه با گروه تروریستی داعش عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از وبگاه سازمان ملل، دبیر کل سازمان ملل در دیدار و گفتگو با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه بر سر بحران سوریه و تلاش های سیاسی برای خاتمه بخشیدن به این بحران گفت: نقش و هدف اصلی آنکارا در سوریه باید مبارزه با داعش باشد.

بان کی مون بر حمایت و همبستگی سازمان ملل با مردم و دولت ترکیه درپی کودتای نافرجام ماه ژوئیه این کشور تاکید کرد و استواری مردم این کشور پس از کودتا را ستود.

وی استواری روحیه و همبستگی گسترده مردم ترکیه پس از این واقعه را انرژی مهمی برای حرکت در جهت پیشرفت های بیشتردر آینده کشور و استقرار مدیریت بهتر توصیف کرد.

به گفته دفتر سخنگوی دبیر کل سازمان ملل ، طرفین در این دیدار پیرامون بحران سوریه و شرایط جاری در این کشور و بویژه درشهر حلب گفتگو کردند.

دبیر کل سازمان ملل در این دیدار از نقش با اهمیت ترکیه در ریاست نشست گروه 20 در آنتالیا قدردانی و ابراز امیدواری کرد که دولت ترکیه نیز قبل از پایان سال جاری توافقنامه سال گذشته پاریس در رابطه با تغییرات اقلیمی را رسما امضا کرده و به عضویت آن در بیاید.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
آقای بمون از ترکیه برای تجاوز نظامی و اشغال خاک سوریه تشکر کردند ! نقش آقای بانکی مون در رابطه با کشتار مردم مظلوم یمن و رژیم قاتل آنها ( ال سعود ) چیست ؟!!!!
آخرین اخبار