ایلام؛

هزینه 15 میلیارد ریالی در بخش بهداشت

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرداول گفت: در یک سال گذشته بیش از 15 میلیارد ریال برای بهبود و توسعه شاخص های بهداشتی این شهرستان هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛آرش جعفری زاده اعلام کرد: از محل این اعتبار مراکز بهداشتی روستاهای کل کل، مرکز بهداشتی درمانی سرابله، درمانگاه شباب، خانه بهداشت روستای پیاز آباد و خانه بهداشت روستای چم قوله بازسازی شده اند.

وی گفت: تجهیز آزمایشگاه شهر سرابله و کهره،بازسازی مراکز آموزش بهورزی ،راه اندازی سامانه سیب در تمام مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت، خرید لوازم و تجهیزات اداری و پزشکی برای تمام مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت از دیگر خدمات انجام شده می باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرداول یکی از نیازهای مردم شهرستان در حوزه بهداشت و سلامت را وجود واحد دندان پزشکی و تجهیزات مدرن آن برشمرد و تاکید کرد: در این راستا ضمن تجهیز کامل واحد دندان پزشکی سرابله تعداد چهار دستگاه یونیت برای این واحد خریداری شد.

وی یادآور شد که از محل اعتبارات جذب شده تعداد 4 مرکز خانه بهداشت با اعتبار3600میلیون ریال در سطح شهرستان در سال گذشته ساخته شده و به مردم این شهرستان واگذار شده است.

جعفری زاده حجم خدمات و اعتبارات تخصیصی دولت به حوزه بهداشت این شهرستان را نسبت به ادوار گذشته بی نظیر دانست و افزود: از محل پزشک خانواده نیز اعتباری بالغ بر 54 میلیارد ریال به این شهرستان اختصاص داده شده که تا کنون بیش از 35 میلیارد آن جذب و هزینه شده و مابقی نیز به تناوب از طریق وزارت در حال تزریق می باشد.

وی تاکید کرد: شهرستان چرداول دارای 38 خانه بهداشت روستایی، 4 پایگاه بهداشتی، 8 مرکز بهداشتی درمانی و 1 مرکز آموزشگاه بهورزی می باشد که 20 پزشک عمومی، 70 بهورز و 10 ماما در این مراکز در حال خدمت رسانی به مردم می باشند.


انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، بهداشت ، درمان ، هزینه ، 15 ، چرداول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.