یاسوج؛

حضورمسئولان کشوری درمناطق محروم

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت:حضور مسئولان کشوری در مناطق محروم بیانگر عزم دولت برای توسعه متوازن و عادلانه در تمام نقاط کشور است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ علامرضا تاجگردون با اشاره به این که حضور مسئولان برای بازدید از توانمندی ها و چالش های هر منطقه نقش اثرگذاری در توسعه متوازن دارد،افزود: در یک هفته گذشته 6 مسئول عالی رتبه کشوری از طرح های بزرگ عمرانی شهرستان های گچساران و باشت دیدن کردند.

وی اظهار کرد:معاون شرکت زیرساخت وزارت راه،معاون راهداری وزارت راه،معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون امور اقتصادی سازمان برنامه وبودجه، رئیس تلفیق برنامه وبودجه کشور، معاون عمرانی وزیر کشور و معاون وزیر نیرو از جمله مسئولانی است که به شهرستان های گچساران و باشت سفر کردند.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با انجام این سفرها زمینه تامین اعتبار و شتاب بخشی به طرح های بزرگی چون جاده چهار خطه بابامیدان، گچساران به بهبهان، طرح راهسازی چرام به باباکلان، بیمارستان های 32 و 100 تختی گچساران،انتقال آب به زمین های کشاورزی امامزاده جعفر و خان احمد و طرح بافت فرسوده شهر دوگنبدان فراهم می شود.

وی با بیان این که 420 طرح کوچک و بزرگ عمرانی از سه سال گذشته تاکنون در شهرستان های گچساران و باشت اجرا شده، ابراز کرد: روند توسعه این دو شهرستان در دولت تدبیر و امید شتاب چشمگیری گرفته است.

تاجگردون اظهار کرد: 866 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای تکمیل طرح های عمرانی شهرستان گچساران و باشت در نظر گرفته شده است.

تاجگردون ادامه داد: میزان اعتبار اختصاص یافته به توسعه گچساران 670 میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: این اعتبار از محل منابع مالی توازن منطقه ای، نفت، تملک و دارایی استانی و سایر منابع برای طرح های عمرانی و اقتصادی نیمه تمام شهرستان گچساران در نظر گرفته شده است.

وی میزان اعتبار تصویب شده برای طرح های نیمه تمام شهرستان باشت را 196 میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: این بودجه از محل توازن منطقه ای، تملک و دارایی استانی و ماده 180 مناطق محروم برای این شهرستان تصویب شده است.

تاجگردون گفت: 317 طرح در 26سرفصل برای گچساران و 150 طرح در 24 فصل برای باشت در سال 95 تصویب اعتبار شده است.

وی افزود: این طرح ها در بخش های آب، راهسازی، آموزش و بهداشت و سایر حوزه ها در گچساران و باشت اجرا خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل 276 طرح عمرانی در این دو شهرستان به سه هزار و 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

تاجگردون تعداد طرح های مهم نیمه تمام گچساران را 242 مورد برآورد کرد و اظهار داشت: برای تکمیل این تعداد طرح 2 هزار و 140 میلیون ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت: 98 طرح از این تعداد بیش از 80 درصد و 90 طرح دیگر نیز بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: 34 طرح نیز با بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان باشت وجود دارد.

شهرستان های گچساران و باشت با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قراردارند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.