در گفتگو ویژه خبری مطرح شد؛

بررسی ماجرای واگذاری امتیاز واحدهای مسکونی شهرداری تهران

موضوع ماجرای واگذاری امتیاز واحدهای مسکونی شهرداری تهران باحضور مشاور شهردار تهران در گفتگوی ویژه خبری امشب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ،موضوع ماجرای واگذاری امتیاز واحدهای مسکونی شهرداری تهران با حضور "محمود صلاحی" مشاور شهردار تهران در گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ابتدای این بحث به تشریح آماری از وضعیت تعاونی مسکن شهرداری تهران و تعداد مسکن های واگذار شده از این طریق در ده سال اخیر پرداخت و گفت: شهرداری تهران، کلان شهر تهران با جمعیت نه میلیون نفری را با پنجاه و شش هزار و چهارصد و سی و سه نفر اداره می کند که از این تعداد موفق شدیم، بیست و هفت هزار و ششصد و سی و هفت نفر را در صد و چهارده تعاونی مسکن ساماندهی کنیم.

هیچ فرد حقیقی یا حقوقی غیر مرتبط با شهرداری در این واگذاری ها سهیم نبوده است

صلاحی با تاکید بر اینکه همه این افراد، کارمندان شهرداری تهران اعم از رسمی یا قراردادی هستند، اضافه کرد: هم اکنون چهارده هزار و سیصد و سی و سه نفر واحدهای مسکونی خود را تحویل گرفتند  و ما به التفاوت این رقم تا بیست  و هفت هزار و ششصد و سی و هفت نفر تعاونی هایشان در مراحل مختلف ساخت واحدهای مسکونی قرار دارند.

مشاور شهردار تهران با اشاره به اینکه تعداد مدیرانی که از امتیاز واحدهای مسکونی برخوردار شدند یکصد و پنجاه نفر است، خاطر نشان ساخت: این مدیران نیز از طریق تعاونی های مسکن، واحدهای خود را تحویل گرفتند.

وی بیان داشت: ستاد تسهیلات مسکن شهرداری تهران نیز معتقد است که هیچ تخلفی صورت نگرفته البته مدعی نیستیم که حتی یک تخلف هم وجود ندارد.

واگذاری های صورت گرفته از طریق شهرداری تهران صد در صد واحدهای مسکونی هستند 

صلاحی با بیان اینکه واگذاری های صورت گرفته صد در صد واحدهای مسکونی هستند و زمین یا واحدهای تجاری نیستند گفت: در رابطه با واگذاری ها از قانون ساماندهی ، تولید و عرضه مسکن مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای شهر تهران تبعیت می کنیم.

مشاور شهردار تهران همچنین با بیان اینکه هنوز در این رابطه نامه رسمی از سازمان بازرسی کشور به شهرداری تهران نیامده اظهار داشت : کارشناس مربوطه، چند برگ گزارشی که به دستش رسیده را در قالب یک سوال از مسئولین عضو ستاد تسهیلات مسکن شهرداری تهران پرسیده ولی از آنجا که زمان پاسخگویی کم بوده، آن سوال و گزارشی که به دست این کارشناس رسیده در رسانه‌ها درج شده است.

صلاحی با اشاره به اینکه، از آمادگی لازم برای پاسخگویی به سوالات نهادهای نظارتی برخوردار هستیم گفت: شرایط عضو شدن درتعاوني شهرداری این است که افراد 5 سال از خدماتشان  گذشته باشد و یا اینکه از تسهیلات مسکن  استفاده نکرده باشند.

به هر عضو تعاونی تا 30 میلیون تخفیف داده می شود

وی با اشاره به اینکه، به هر عضو تعاونی تا 30 میلیون تخفیف داده می شود خاطر نشان کرد: تخفيفات داده شده به تعاونی ها است نه به افراد.

مشاور شهردار تهران بابیان اینکه، تمامی واگذاری ها بر مبنای قانون و مقررات است گفت: هیچ فرد حقیقی و حقوقی غیر مرتبط با شهرداری در این واگذاری سهیم نبوده است.

صلاحی با اشاره به اینکه، هر کس واجد شرایط باشد می تواند عضو تعاونی شود اظهار داشت: 4 هزار و 873 نفر از  پرسنل زحمت کش اتوبوس رانی مسکن خود را دریافت کرده اند لذا تعاونی ها باید تسهیلات خود را با درصد پایین به متقاضیان ارائه دهند.

وی ادامه داد: به دولت اجازه داده شده است تا نسبت به زمین تحت تملک خود با اعمال تخفیف اقدامات لازم را در راستای واگذاری در قالب تعاوني انجام دهند.

صلاحی با اشاره به اینکه ، در کشور 33 هزار تعاونی مسکن وجود دارد که 100 و اندی مربوط به تعاونی شهرداری می شود.

وی با اشاره به افزایش انضباط مالی شهرداری افزود: شهرداری از نهاد های نظارتی همچون بازرسی و حراست برخوردار است بنابراین،  شهرداری با هرگونه تخلف و جرم مقابله و برخورد جدی می کند.

انتهای پیام/







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار