روز کارگر در آمریکا و تنور داغ رقابت‌های انتخاباتی؛ کلینتون: رقابت دیوانه‌وار شروع شد

روز کارگر در آمریکا زمانی برای رقابت داغ انتخاباتی ترامپ و کلینتون در ایالت اوهایو بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری الجزیره در مطلبی به روز کارگر در آمریکا و استفاده نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور از این روز پرداخت. 

در این مطلب آمده است: پرسشی که در میان رای دهندگان آمریکایی وجود دارد این است که آیا دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوریخواه – از ثبات کافی برای ریاست جمهوری آمریکا برخوردار است و یا هیلاری کلینتون – نامزد حزب دموکرات – برای ورود به کاخ سفید قابل اعتماد است؟

ترامپ و کلینتون روز گذشته برای تعطیلات روز کارگر به میدان جنگ انتخاباتی ایالت اوهایو رفتند که نشان دهنده آغاز دو ماه نفس‌گیر برای رقابت نهایی دو نامزد حزب دموکرات و جمهوریخواه برای تصدی پست ریاست جمهوری آمریکا است. ترامپ ابتدا در کلیولند با اعضای اتحادیه دیدار و سپس در یک کارناوال تبلیغاتی شرکت کرد. در مقابل، کلینتون پیش از شرکت در راهپیمایی روز کارگر به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و گفت: رقابت دیوانه‌وار برای تصدی پست ریاست جمهوری آمریکا آغاز شد. کلینتون تاکید کرد: من پیش از گذشته ( برای رقابت‌ها) آماده هستم.

اگر چه کلینتون به طور میانگین در نظرسنجی‌ها چهار درصد از ترامپ پیش است، افشاسازی‌های مجدد درباره استفاده او از ایمیل‌ شخصی در زمان تصدی پست وزارت خارجه آمریکا در آخر هفته دوباره به وی ضربه زد. روز جمعه پلیس فدرال آمریکا (FBI) با انتشار گزارشی 58 صفحه‌ای اعلام کرد کلینتون در مورد اطلاعات طبقه‌بندی شده بسیار بی‌دقتی و اهمال کرده است. 

دیوید بوسی، معاون ریاست کمپین انتخاباتی ترامپ روز گذشته به منظور تاثیرگذاری بر رای دهندگان، نداشتن صلاحیت و نبود صداقت در کلینتون را هدف گرفت. 

در ادامه این مطلب آمده است: ترامپ در بسیاری از ایالت‌ها در تعقیب کلینتون است و بسیار نزدیک به او حرکت می‌کند. موسسه "فورکستی 548" پیشبینی کرد کلینتون 72.3 درصد اقبال برای پیروزی در انتخابات آتی آمریکا دارد. اقبال ترامپ نیز برای پیروزی 27.7 درصد پیشبینی می‌شود. ترامپ برای جبران اشتباهات داخلی خود، اقدام به استخدام مدیران انتخاباتی تازه کرده است. 

ترامپ روز شنبه در میان حضار کلیسای آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار در دیترویت سخنرانی و اقدامات خود درباره سیاه پوستان، لاتین تباران و دیگر اقلیت‌های آمریکا را تشریح کرد. با این وجود، بیرون کلیسا شماری از مخالفان شعار می‌دادند " بدون عدالت آرامش نخواهد بود."
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار