پس از جنجال دیپلماتیک ترامپ؛

هیلاری کلینتون دعوت رئیس جمهور مکزیک را نپذیرفت

نامزد دموکرات انتخابات آمریکا دعوت "انریکه پنیا نیتو" را برای سفر به مکزیک نپذیرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال جنجال سیاسی "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا در سفر به مکزیک، "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات این انتخابات روز گذشته اعلام کرد دعوت "انریکه پنیا نیتو،" رئیس جمهور مکزیک را نمی پذیرد. 

کلینتون در مصاحبه با "ای بی سی نیوز" در پاسخ به این پرسش که آیا پیش از انتخابات 8 نوامبر به مکزیک سفر می کند یا خیر، جواب منفی داد. ستاد انتخاباتی کلینتون نیز پس از این مصاحبه، تصمیم کلینتون را برای نرفتن به مکزیک تأیید کرد.

"کلودیا رویز ماسیو،" وزیر امور خارجه مکزیک در یک پیام توییتری گفت: ما به تصمیم هیلاری کلینتون احترام می گذاریم و درک می کنیم که وی بخواهد این وقت را صرف برگزاری جلسات خود کند.

انریکه پنیا نیتو ماه گذشته میلادی از دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون برای سفر به مکزیک دعوت به عمل آورد. ترامپ چهارشنبه گذشته به مکزیک سفر کرد. به نظر می رسید این دیدار دوستانه باشد؛ اما اظهارات تُند ترامپ، به بروز تنش های عمیقی میان این دو منجر شد. 

دونالد ترامپ در دیدار با رئیس جمهور مکزیک به موضوع ساخت دیوار اشاره کرد و گفت: درباره هزینه ساخت دیوار هم صحبتی نکردیم. 

رئیس جمهور مکزیک در آن لحظه سکوت اختیار کرد؛ اما پس از آن در حساب توییتر خود نوشت: مکزیک هزینه ای بابت ساخت دیوار مرزی پرداخت نخواهد کرد. 

هیلاری کلینتون در مصاحبه با ای بی سی نیوز گفت: ترامپ حتی نمی داند چگونه باید با رئیس جمهور یک کشور صحبت کند. 

ترامپ مدتها یکی از منتقدان سرسخت مکزیک بوده و ادعا کرده است این کشور همیشه جنایتکاران و فروشندگان مواد مخدر را به آمریکا می فرستد. وی همچنین خواستار احداث دیواری در مرز این کشور شده است و اعلام کرد هزینه آن را هم خود مکزیک باید بپردازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار