اهواز؛

رشد11درصدی عملکرد مزارع خرما

در زمینه سطح عملکرد مزارع وتولید خرما در سال جاری نسبت به سال گذشته11 درصد رشد دیده می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مدیر اداره جهاد کشاورزی اهواز گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال 4500 تن خرما از نخلستان‌های این شهرستان برداشت شود.

عبدالرضا نیسی ، اظهار کرد: سطح قابل برداشت نخیلات در این شهرستان 450 هکتار است که تاکنون 150 هکتار از این مزارع برداشت انجام شده که میزان برداشت خرما از این اراضی 1700 تن بوده است.

وی افزود: متوسط سطح عملکرد در هر هکتار 11 تن است که این میزان نشانگر رشد 11 درصدی در زمینه سطح عملکرد مزارع وتولید خرما در سال جاری نسبت به سال گذشته است.

نیسی با بیان اینکه 70 درصد ارقام خرما در اهواز به رقم استعمران اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: عملیات برداشت خرما از نخلستان‌های این شهرستان از 10 شهریورماه آغاز شده است و این عملیات تا 5 مهر ادامه دارد.

وی بیان کرد: قیمت خرید توافقی خرما توسط دولت به ازای هر کیلوگرم 1600 تومان تعیین شده است و در حال حاضر خرید توسط 2 مرکز خرید در این شهرستان آغاز شده و در حال انجام است.

نیسی گفت: خسارات نخیلات شهرستان مربوط به سال گذشته که ناشی از بروز پدیده خشکسالی، گردوخاک و غیره بوده، هنوز پرداخت نشده است که انتظار داریم صندوق بیمه این خسارات را سریعتر پرداخت کند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.