شیراز؛

بدهکاری 40 میلیارد تومانی جهاد کشاورزی استان فارس به کشاورزان

در آبیاری تحت ‌فشار 40 میلیارد تومان به کشاورزان بدهکار هستیم و با تلاش ‌های انجام‌ شده به ‌زودی تمام دیون این سازمان به آنان پرداخت می‌ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در راستای تحقق سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل، سازمان جهاد کشاورزی استان فارس امسال در بخش تولید گندم و دیگر محصولات کشاورزی و باغی به ‌نوعی به خود کفایی رسیده است.
وی افزود: بیش از 40 درصد از تولیدات کشاورزی این استان بستگی به بذر، تنوع کشت، بذر های گواهی ‌شده  و نظارت بر مزارع، تأمین و تدارک کود دارد.
قاسمی خاطرنشان کرد: با فراهم کردن کود های موردنیاز کشاورزان باید شرایطی ایجاد شود تا با کمبود کود مواجه نشویم که با توزیع کود فسفات مشکلات آنان کاهش یافته است.
او بیان کرد: از 5 هزار و 200 نوع کود در کشور 2 هزار و 700 نوع مجوز گرفته‌اند و در اختیار کشاورزان قرار گذاشته شده است و این روند همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت ‌های نهفته در بخش کشاورزی، بهره‌وری از منابع موردنیاز است که به ازای هر واحد آبیاری دو برابر تولید محصول می‌شود که البته به ازای یک متر مکعب‌ آب حدود هفت ‌دهم کیلوگرم در این استان محصول تولید می‌‌شود و باید این میزان به 1.5 کیلوگرم برسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه در آبیاری تحت‌ فشار 40 میلیارد تومان به کشاورزان بدهکار هستیم و با تلاش ‌های انجام‌شده به‌ زودی تمام دیون این سازمان به آنان پرداخت می ‌شود. تصریح کرد: برای عملی کردن نظام نوین ترویج کشاورزی، کارشناسان جدید که به استخدام درآمده‌اند موظف هستند 2 هزار و 500 هکتار از اراضی را ساماندهی کنند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار