شیراز؛

افزایش کشت کلزا در فارس

برای مقابله با خشکسالی و مصرف بی‌ رویه آب در بخش کشاورزی کشت کلزا در امسال از سه هزار هکتار به 15 هزار هکتار در استان فارس افزایش‌ یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد صادقی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: استان فارس با 69 هزار هکتار آبیاری تحت ‌فشار رتبه نخست را در میان سایر استان‌ های کشور به خود اختصاص داده است.
وی خاطرنشان کرد: افزایش علمی بهره‌برداران در قالب دوره‌ های آموزشی، استفاده بهینه از مصرف آب، توسعه آبیاری تحت‌ فشار و ورود کشاورزان به عرصه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، برای بالا بردن تولیدات محصولات کشاورزی و باغی ازجمله برنامه‌ های در دست اجرای سازمان جهاد کشاورزی استان فارس است.
معاون امور مشتریان بانک کشاورزی فارس بیان کرد: استان فارس رتبه سوم کشور را با پرداخت 4 هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌ های کوچک و متوسط در این زمینه به خود اختصاص داده است.
فرح‌ بخش ادامه داد: در راستای تحقق مطالبات کشاورزان در امسال هشت هزار میلیارد ریال وجوهات گندم به حساب کشاورزان واریز شده است.
وی تصریح کرد: اختصاص کارت ‌های الکترونیک برای خرید نهاده‌ های کشاورزی از سوی بانک کشاورزی از دیگر فعالیت‌ های ارائه ‌شده به جامعه هدف بوده است.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: افزایش ، کشت ، کلزا ، فارس ، 15 هکتار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار