شیراز؛

ارتقاء رتبه ایران در فضای کسب و کار

شاخص فضای کسب و کار ایران بر اساس ارزیابی های های بین المللی 32 رتبه و تورم 30 واحد درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الله میرزایی معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین تجلیل از برگزیدگان یازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان فارس در شیراز گفت: در سه سال گذشته، شاخص کسب و کار بهبود یافته و در زمینه کاهش تورم و رسیدن به فضای آرام و با ثبات نیز اقدامات چشمگیری انجام شده که افزایش تعداد تعاونی ها و جذب سرمایه های خارجی را به همراه داشته است.
وی افزود: استان فارس در این زمینه از رتبه 28 کشور به رتبه 19 ارتقا یافته  و در این مدت تعداد تعاونی ها نیز افزایش داشته که نشان دهنده بهبود شاخص کسب و کار است.
میرزایی ادامه داد: استان فارس از نظر افزایش تعداد تعاونی ها، بیشترین افزایش را در میان استان های کشور داشته است و از نظر میزان تولید شرکت های تعاونی، رتبه چهارم کشور را دارد.
معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تعاونی ها نقش پنج درصدی در اقتصاد کشور و تولید ملی دارند و این در حالی است که هدف گذاری ها برای نقش آفرینی این بخش به میزان 25 درصد بود، که محقق نشده است.
معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه  یک میلیون و 600 هزار نفر در بخش تعاون کشور شاغل هستند که این رقم، هشت درصد کل اشتغال کشور را شامل می شود. تصریح کرد: اگر خطاهایی در ایجاد تعاونی ها صورت گرفته باید شناسایی و غربالگری شوند .
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار