ادعای ترزا می: فروش سلاح به عربستان، ضامن امنیت مردم انگلیس است

نخست‌وزیر انگلیس با رد اتهامات ریاض مبنی بر ارتکاب جنایت جنگی در یمن، قاطعانه از معاملات فروش سلاح به عربستان حمایت کرد.

ادعای ترزا می: فروش سلاح به عربستان، ضامن امنیت مردم انگلیس است
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت، «ترزا می،» نخست‌وزیر انگلیس، به طور قاطعانه از مسئله فروش سلاح به عربستان حمایت کرد. این در حالی است که بسیاری معتقدند ریاض به دلیل کشتار مردم یمن با استفاده از همین سلاح‌ها، مرتکب جنایت جنگی شده است. می تأکید کرد: روابط نزدیک با عربستان، خیابان‌های انگلیس را امن نگه می‌دارد.

«جرمی کوربین،» رهبر حزب کارگر انگلیس، از ترزا می درخواست کرده است از فروش تسلیحات بیشتر به عربستان به دلیل فاجعه انسانی ایجاد شده به دست ائتلاف سعودی در یمن ممانعت کند. او این سخنان پس از آن مطرح کرد که کمیته تعیین شده از سوی پارلمان انگلیس برای بررسی صادرات سلاح این کشور اعلام کرد احتمال دارد از تسلیحات انگلیس برای نقض قوانین بین‌المللی استفاده شده باشد.

آل سعود متهم است که چندین بیمارستان را که بوسیله یک مؤسسه خیریه اداره می‌شود و همچنین چند مدرسه، مراسم عروسی و کارخانه تولید مواد غذایی را بمباران کرده است.

ترزا می در پاسخ به درخواست کوربین گفت در ملاقات اخیر با جانشین ولیعهد عربستان در اجلاس گروه 20، از وی خواست اتهامات مطرح شده را بررسی کند. او همچنین اظهارات کوربین مبنی بر این که اتفاقاتی که در عربستان رخ می‌دهد تهدیدی برای امنیت مردم انگلیس است را رد کرد.

می گفت: در واقع مسئله حائز اهمیت، نزدیکی رابطه ما با عربستان است. زمانی که بحث مقابله با تروریسم مطرح می‌شود، همین رابطه کمک می‌کند تا مردم انگلیس در خیابان‌ها احساس امنیت کنند.

در گزارش کمیته کنترل سلاح پارلمان انگلیس که به تازگی فاش شده، آمده است اتحادیه اروپا و کمیته توسعه بین‌المللی مجلس عوام انگلیس خواستار توقف فروش سلاح به عربستان شده‌اند. در این گزارش آمده است: عربستان تا اندازه‌ای قوانین حقوق بشری را نقض کرده است که دیگر حمایت از آل سعود ممکن نیست. 

با این وجود دولت انگلیس همچنان اصرار دارد شواهدی مبنی بر نقض حقوق بشر بوسیله عربستان وجود ندارد؛ بنابراین دلیلی ندارد فروش سلاح به ریاض متوقف شود.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار