هاشمی:

مردم ایران روزانه 45 دقیقه ورزش کنند، سلامت جامعه تضمین می‌شود

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر روزانه مردم ایران 30 تا 45 دقیقه ورزش کنند، بدون شک به سلامت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی و هزینه‌های درمان کمک کرده‌اند.

مردم ایران روزانه 45 دقیقه ورزش کنند، سلامت جامعه تضمین می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مناف هاشمی معاون وزیر ورزش و جوانان در سی و یکمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که امروز(پنج شنبه) در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ورزش را جزء یکی از ضرورت‌های اصلی جامعه می‌داند، اظهار داشت: حواشی که در ورزش وجود دارد باعث شده  ورزش پاک کم شود و این اتفاق می تواند کار ما را در جامعه سخت کند.
 
وی با بیان اینکه شعار ما در دولت تدبیر و امید و همچنین وزارت ورزش و جوانان ورزش پاک است، افزود: بدون تردید حواشی در ورزش از گذشته‌های خیلی دور وجود داشته به این دلیل که در المپیک اخیر ریو نیز شاهد نادآوری‌های زیادی در حوزه ورزش بودیم.
 
هاشمی با تاکید بر اینکه باید با ایجاد ورزش پاک شفافیت‌های مالی و زیر ساخت‌های همه جانبه ورزشی را فراهم کنیم، تصریح کرد: این وزارت خانه در هفت معاونت ورزش همگانی، بانوان، پشتیبانی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تعریف شده است و امورات کشور را در حوزه ورزش دنبال می‌کنیم.
 
معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه وظیفه اصلی این وزارت خانه توسعه و تامین ورزش و همچنین پرورش  نیروی انسانی و تقویت روحیه شاد در جامعه است، گفت: ارتقای سطح ورزش پهلوانی و حرفه‌ای در دستور کار قرار گرفته و به اهتزاز در آوردن پرچم کشور در میادین بین المللی باعث شده سطح ورزش در جامعه ارتقاء یابد.
 
وی با تاکید بر اینکه گستردگی کار در وزارت ورزش و جوانان مانند دیگر وزارت خانه است، یادآور شد: هر چه به موضوع ورزش توجه بیشتری شود آسیب‌های اجتماعی  و هزینه‌های درمان کاهش یافته و همچنین سلامت و نشاط در جامعه افزایش می‌یابد.
 
هاشمی اضافه کرد: در حال حاضر ایران در حوزه ورزش نسبت به دیگر کشورهای آسیایی جایگاه بالاتری دارد که این امر نشان از ارتقای توسعه ورزش در کشور است.
 
معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان به دنبال توسعه زیر ساخت‌های ورزشی، ارتقاء و رشد جوان است، تصریح کرد: این وزارت خانه به دنبال آن است که شرایط ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان را  فراهم کند.
 
هاشمی با تاکید بر اینکه این وزارت خانه در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور نقش بسزایی را ایفا کرده است، یادآور شد: در حال حاضر بودجه وزارت ورزش و جوانان از 500 میلیارد تومان به یک هزار میلیارد تومان افزایش یافته که این مبلغ منابع ورزش کل کشور را تامین می‌کند.
 
معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه با بیان اینکه بودجه کل کشور برای ورزش های قهرمانی و همگانی باید افزایش پیدا کند، تاکید کرد: ابن بودجه هر ساله افزایش می‌یابد اما با تمام این افزایش‌ها و دو برابر شدن بودجه ورزش و جوانان اعتقاد داریم هنوز به جایگاه واقعی خود دست پیدا نکرده‌ایم.
 
وی اذعان داشت: در برنامه ششم توسعه باید به جایگاه ورزش در جامعه و همچنین ورزش‌های همگانی اهمیت بیشتری داده شود.
 
هاشمی با بیان اینکه به توسعه ورزش‌های همگانی در کل دنیا ارزش زیادی داده می‌شود، گفت: این امر بعد سلامت جامعه را افزایش داده و آسیب‌های اجتماعی را کاهش می دهد، به همین دلیل در کل دنیا به این ورزش اهمیت زیادی داده می‌شود.
 
معاون وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: امروزه تنها کمتر از ده درصد مردم ایران در ورزش همگانی شرکت می‌کنند به همین دلیل باید در راستای افزایش آن گام‌های زیادی بر داریم.   
 
وی ادامه داد: در حال حاضر نسبت به سه سال گذشته ورزش مردم ایران به 20 درصد افزایش یافته، در حالی که در کشورهای دیگر دنیا این آمار بیش از 50 درصد است.
 
هاشمی با بیان اینکه استعدادهای زیادی در حوزه ورزش داریم، تصریح کرد: هیچ کدام از کشورهای اسلامی با منابعی که در اختیار دارد استعدادهای کشور ما را ندارند، چرا که ما امسال در المپیک ریو توانستیم مدال‌های زیادی کسب کنیم و برای دومین بار بعد از المپیک لندن یک جایگاه مناسب در دنیا داشته باشیم.
 
معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: اگر روزانه 30 تا 45 دقیقه مردم ایران ورزش کنند، بدون شک به سلامت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی و هزینه‌های درمان کمک کرده‌اند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار