گودرزی در نشست روسای مراکز مشاوره ازدواج:

حل و فصل مشکلات ازدواج در حد حرف باقی مانده است

وزیر ورزش و جوانان گفت: برای برپایی مراکز مشاوره ازدواج، مخالف و موافق های بسیار زیادی وجود دارد که ممکن است پای منافع مادی و یا غیر مادی درمیان باشد.

حل و فصل مسائل ازدواج در حد حرف باقی مانده استبه گزارش خبرنگار اجتماعی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در نشست خبری روسای مراکز مشاوره ازدواج، امروز(سه شنبه) اظهار داشت: برای برپایی و اعطای مشاوره ازدواج، مخالف و موافق های بسیاری وجود دارد که  درصدد بستن دست متولیان و مسئولان ذیربط هستند.

گودرزی تصریح کرد: متأسفانه در بحث ازدواج و تشکیل خانواده، دوام و بقای آن به جای کالبد شکافی آسیب ها، تنها نظریه می دهیم و وقتی به مرحله عمل می رسیم در حد حرف باقی می ماند.

وی با اشاره به جلسات برگزار شده با مقام معظم رهبری گفت: دو جلسه را در محضر مقام معظم رهبری با موضوع آسیب‌های اجتماعی بودیم. یکی از موارد عمده آسیب‌های اجتماعی موضوع خانواده‌ها، ازدواج و جوانان بود و رهبر انقلاب تاکید کردند که باید فکر عاجلی در این زمینه شود و با تمام توان دستگاه‌های مختلف وارد این عرصه شوند. چرا که دولتها به تنهایی از عهده این کار بر نمی‌آیند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: دولت‌ها توان تحمیل اراده خود به همه عرصه‌ها را برای حل آسیب‌های اجتماعی ندارند و قدرت آنها برای حل و فصل مسائل اجتماعی به ویژه آسیب‌های اجتماعی محدود است. در واقع ثروت اصلی در دست مردم است و بهترین روش برای بهره گیری از توانایی‌های آنها تشکیل سازمان‌های مردم نهاد است. و این کار موجب می‌شود که باری از دوش دولت برداشته شود.

وی با بیان اینکه مراکز تخصصی مشاوره ازدواج جایگاه بسیار بالایی دارند اظهار کرد: آنها می‌توانند با دادن شناخت نسبی به جوانان این گروه سنی را در جهت ازدواج صحیح راهنمایی کنند.

گودرزی اضافه کرد: مراکز مشاوره ازدواج می‌توانند در تداوم و استمرار زندگی مشترک جوانان نقش داشته باشند و در صورتی که جوانان در زندگی مشترک دچار مشکل شدند از فروپاشی خانواده‌ها جلوگیری کنند. اگر این مراکز با برخورداری از صلاحیت‌های لازم تشکیل شده باشند می‌توانند نتایج خوبی به دست آورند.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: آسیب‌های اجتماعی چند وجهی هستند و با توجه به این مسئله مراکز مشاوره ازدواج جایگاه بسیار والایی دارند چون می‌توانند بخش عمده‌ای از مشکلات مردم و جوانان را کاهش دهند. در حال حاضر بیشتر طلاق‌ها در سال اول و در پنج سال اول زندگی مشترک روی می‌دهد. جوانان در این مدت تجربه کافی برای مدیریت خانواده ندارند و در این شرایط به آموزش نیازمند هستند علاوه بر آن ممکن است دچار مشکلاتی شوند که به تنهایی قادر به حل و فصل آنها نباشند در این شرایط مراکز مشاوره ازدواج می‌توانند به آنها کمک کنند.

گودرزی با بیان اینکه دولت‌ها وظیفه دارند به سمن‌ها کمک کنند، اظهار کرد: بهره گیری از ظرفیت سمن‌ها بهترین نحوه برای جلب مشارکت‌های مردمی به منظور حل مشکلات مردم است.

وی تاکید کرد: در حد توان وزارت ورزش و جوانان از کمک به مراکز مشاوره ازدواج و خانواده مضایقه نمی‌کنیم. البته بعید به نظر می‌رسد که با کاهش مالیات این مراکز موافقت شود؛ چرا که درآمد نفتی کاهش یافته است و اکثر بخشودگی‌های مالیاتی را وزارت اقتصاد برداشته است. با این حال مراکز مشاوره می‌توانند بیانیه‌ای را امضاء کنند و من این بیانیه را به رئیس جمهور منعکس می‌کنم.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: باید تلاش کنیم که در حوزه روانشناسی پالایشی صورت گیرد و افرادی که به نام امر ازدواج از حوزه روانشناسی سوء استفاده می‌کنند شناسایی و با آنها مقابله شود.

گودرزی افزود: در برخی جلسات تعیین کننده کشور تلاش می‌شود که ذهنیت‌ها جهت داده شود و این موارد بیان می‌شود که در فلان مرکز روانشناسی عمل نادرستی اتفاق می‌افتد.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
احسنت به گودرزی
آخرین اخبار