اردبیل؛

رتبه سوم کشوری عشایر اردبیل در تولید فرآورده‌های دامی و لبنی

مدیر کل امور عشایری استان اردبیل گفت: ایل شاهسون از لحاظ تولید فرآورده‌های دامی و لبنی در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ قادر هنرمند افزود: استان اردبیل از دو ایل شاهسون و فولادلو تشکیل شده است، این دو ایل شامل 15 هزار خانوار با جمعیتی نزدیک به 80 هزار نفر را تشکیل می‌دهد که تمامی اعضای خانواده به صورت شبانه‌روزی و بی‌وقفه با سعی و اهتمام مضاعف و با یک و نیم‌میلیون واحد دامی نزدیک به 40 درصد پروتئین و لبنیات استان اردبیل را تامین و روانه بازار مصرف می‌کنند.

وی افزود: محصولات تولیدی عشایر از هر لحاظ اورگانیک بوده و چرای دام‌ها از مراتع حاصلخیز دشت مغان و دامنه های سبلان بسیار حائز اهمیت است.

مدیر کل امور عشایری استان اردبیل با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل افزود: در سایه تعامل و همکاری تنگاتنگی که عشایر با مسؤولان استانی دارند، سالانه 180 هزار تن گوشت و فرآورده‌های لبنی با ارزش ریالی 300 میلیارد تومان تولید می‌کنند که امر نقش بسیار موثر و ارزشمندی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی هم در سطح استانی و هم در سطح ملی دارد.

هنرمند افزود: از لحاظ خانوار و ایل عشایر استان در رتبه سوم، از لحاظ مراتع در رتبه چهارم و از دامی در رتبه پنجم و از لحظا جمعیتی در رتبه هشتم کشوری قرار دارند.

وی تصریح کرد: گذشته پر افتخار ایل شاهسون نشان داده است که در طول تاریخ هم تولیدکننده و هم مرزبان شجاعی بودند که در مقابل یورش اجانب و بیگانگان ایستادند و با تقدیم 168 شهید والامقام و ده‌ها جانباز و آزاده وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی و اجرای منویات مقام معظم رهبری در افزایش تولید محصولات دامی و زراعی و قطع وابستگی کشور به بیگانگان نشان دادند.

هنرمند افزود: در دوران دولت تدبیر و امید طی مدت فقط 2.5 سال گذشته 209 پروژه عشایری را در استان به اجرا در بیاورد و برای این منظور 220 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: این در حالی است که 345 پروژه نیز به صورت آیین‌نامه با همکاری دیگر ادارات در جهت بهبود وضعیت زندگی و امرار معاش عشایر انجام شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار