نماینده ولی فقیه در استان؛

علما مسئول صیانت از عفت وحیاء جامعه اسلامی

امام جمعه ارومیه گفت:وظیفه علما درعین پاسخگویی به شبهات دینی،صیانت وحفاظت از عفت وحیاء حاکم برجامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی درخطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته بااشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت:برخی بنام دین واسلام دست به جنایات عظیمی می زنند که پشت سر همه اینها دولتهای غربی علی الخصوص آمریکاست.

قریشی ایام ذی الحجه را یادآورشهادت مسلمانان درصحرای منا دانست وافزود:در اثر بی کفایتی آل سعود بسیاری ازمسلمانان مشرف شده به حج درحال احرام به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد:فعالان سیاسی ودولتمردان نباید از این جریان ساده بگذرند و این مسئله را فراموش کنند.

خطیب جمعه ارومیه از آل سعود باعنوان شجره ملعونه خبیثه یاد کرد و افزود:اینان بقدری متکبروخبیث هستند که درمقابل این اقدام خود حتی عذرخواهی هم نکردند.

حجت الاسلام قریشی گفت:اعمال آل سعود مایه ننگ جهان اسلام است و برهمگی آحادجامعه وظیفه است نفرت وانزجار خود را از آنان نشان دهند.

قریشی بااشاره به اینکه دشمنان نظام درصدد سلب عفت وحیاء حاکم برمملکت اسلامی هستند،اظهار داشت:علما وظیفه دارند درمقابل توطئه های نظام استکبار ایستاده و مراقب باشند عفت وحیاء جامعه از دست نرود.

وی خاطرنشان کرد:مسئولین ودولتمردان باید از مجموعه های فرهنگی حمایت کنند ودرقبال کانال های ماهواره ای که درتلاشند بی عفتی را در جامعه رواج دهند بایستند.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن قرار گرفتن در آستانه عیدغدیرخم عموم جامعه مخصوصا مسئولین فرهنگی را مکلف به برپایی هرچه باشکوه تر این عید و اهمیت دادن به آن دانست.

حجت الاسلام قریشی دهه اول ماه ذی الحجه راایام تضرع وتقرب به درگاه الهی دانست و گفت:روز عرفه بسیار پراهمیت است و باید با جدیت در مراسم دعای عرفه شرکت کنیم.

قریشی عید قربان را نماد تسلیم عبودیت درمقابل پروردگار عنوان کرد و ابراز داشت:قربانی کردن در این روز یک سنت حسنه است و باید در صورت داشتن توان مالی با قربانی کردن بصورت انفرادی ویا مشارکت در این امر آن را درجامعه احیاء کنیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.