روحانی لبنانی: آل سعود حق ندارد برای میلیون ها حاجی تصمیم بگیرد

عضو تجمع علمای مسلمین در لبنان با تاکید بر تشکیل کمیته اسلامی برای اداره مناسک حج گفت: دیگر جایز نیست در برابر ظلم و ستم گسترده حکام سعودی سکوت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین غبریس، عضو تجمع علمای مسلمین در لبنان در گفت و گو با شبکه تلویزیونی العالم درباره تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران مبنی بر تشکیل کمیته اسلامی برای اداره مناسک حج گفت: باید همه علمای مسلمان در جهان در این مسیر گام بردارند و دیگر جایز نیست در برابر ظلم و ستم گسترده حکام سعودی سکوت کرد و این اعتراض ها باید افزایش یابد. اگر این اعتراض ها محدود به ایران و شماری از کشورهای اسلامی باشد، تشکیل کمیته اداره مناسک حج دشوار خواهد شد، در صورتیکه این اعتراض ها به همه کشورهای اسلامی برسد می توانیم به تشکیل این کمیته امیدوار باشیم. رژیم آل سعود حق ندارد درباره سرنوشت میلیون ها حاجی تصمیم بگیرد به ویژه آنکه شکست این رژیم در اداره این مناسک به اثبات رسیده است.

وی افزود: مسئله تاسف بار و خطرناک این است که شرکت های امنیتی رژیم صهیونیستی، مسئولیت امنیت حجاج را برعهده گرفته اند و بخشی از هزینه های مالی حجاج به این شرکت های امنیتی اسرائیلی پرداخت می شود. همچنین به هر یک از حجاج دستبند الکترونیک زده اند که شامل اطلاعات هر یک از حجاج است و آگاه شدن این شرکت های امنیتی از اطلاعات شخصی حجاج بسیار خطرناک است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار