خوش رقصی بحرینی‌ها برای اربابان سعودیشان با وسط کشیدن پای ایران

سفیر بحرین در ریاض از مواضع سعودی‌ها در قبال آنچه وی «توطئه‌های ایران برای برهم زدن اوضاع منطقه خواند،» حمایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه المدینه، «حمود بن عبدالله آل خلیفه،» سفیر رژیم بحرین در ریاض، که کشورش همواره دنباله رو سیاست‌های سعودی‌هاست، از حمایت منامه از مقامات سعودی در برابر آنچه وی «توطئه‌های ایران» برای بر هم زدن امنیت و ثبات کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس خواند، خبر داد.

وی در اظهاراتی مضحک مدعی شد: «ایران از همه ابزار و بدترین شیوه‌های تروریستی برای رسیدن به اهداف مشکوک خود برای تسلط بر منطقه استفاده می‌کند»

سفیر آل خلیفه در عربستان ادعا کرد  هجمه رسانه‌ای تهران بر ضد عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس در راستای آنچه وی طرح‌های تروریستی خواند، است.

حمود آل خلیفه مدعی شد: «اتهامات ایران ضد عربستان درباره حج، کذب است؛ زیرا حکومت سعودی به طرف ایرانی فرصت‌های زیادی برای حج به دور از موضوعات سیاسی و در چارچوب شروط مشروع داد؛ اما ایران مخالفت کرد و بر مواضع خود پافشاری کرد.»

وی ادعا کرد: «ایران از حجاج به عنوان سلاح سیاسی استفاده می‌کند و این مورد پذیرش انسان مسلمان نیست.»

سفیر آل خلیفه در ریاض مدعی شد: تهران دست به بازی سیاسی خطرناکی زده است و تمایلی برای ادای مراسم حج به اندازه‌ای که به دنبال بهره‌برداری سیاسی از حج است، ندارد.

وی از تلاش‌های عربستان در زمینه برگزاری حج تمجید کرد.

این اظهارات از سفیر بحرین که به پشتوانه نظامیان آل سعود پس از قیام مردم بحرین در قدرت است، موضوع عجیبی نیست. سیاست‌های مقامات بحرین همواره در راستای رضایت آل سعود بوده است و به عبارتی آل خلیفه تابع و مطیع کامل آل سعود است.

این سفیر در حالی دم از دخالت ها و طرح‌های ایران در منطقه می‌زند که آل خلیفه، مردم بحرین را از حقوق مسلم خود منع کرده و بسیاری از رهبران انقلابیون بحرینی را به بند کشیده یا سلب تابعیت کرده است.

این حمایت کورکورانه بحرین به این سبب است که مقامات رژیم این کشور به خوبی می‌دانند که بدون حمایت آل سعود نمی توانند در برابر مردم بحرین و خواسته‌های مشروع آن‌ها مدت زیادی دوام بیاورند.

مقامات بحرین همواره مواضعی برای خرسندی آل سعود اتخاذ می‌کنند و برای آنها خوش رقصی می کنند. حاکمان این کشور کوچک، که چند صباحی بیش نیست که مستقل شده‌اند، کورکورانه چشم خود را بر روی حقایق بسته‌اند. این سفیر آل خلیفه در حالی دم از حمایت ایران از تروریسم می‌زند؛ که حمایت‌های آل خلیفه و آل سعود از تروریست‌ها در سوریه و دیگر کشورهای عربی و جهان بر همگان عیان و آشکار است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
مسئولین ایران باید طرح بازگشت بحرین و الحاق آن به خاک جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی اقامه دعوا نمایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
آقااجازه! نمیدونم چرا یاد رازبقا افتادم ! او قسمت که کفتارها بودن و یکیشون کمی لاشه دهنش بود و توله کفتارها دوروبرش دم کوتاهشون را تکون میدادن، مشغول خوردن بودن که یه دفعه یک نره شیر پرید وسطشون و کفتاربزرگه را دراند و بعد تمام توله کفتارها را کشت تا بیشه آروم بشه!!
آخرین اخبار