شیخ سلمان: رژیم بحرین باید به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند

به گزارش رسانه‌های بحرینی، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست تا رژیم بحرین را به پایبندی به تعهدات بین‌المللی خود ملزم کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازپرس تی وی، پایگاه خبری مرآت البحرین سه‌شنبه گزارش داد شیخ علی سلمان در نامه‌ای خطاب به رئیس شورای حقوق بشر و هیئت‌های دیپلماتیک کشورهای عضو این شورا، خواهان آزادی فعالان سیاسی از زندان و پایان یافتن ظلم رژیم منامه علیه شیعیان این کشور شده است.

شیخ سلمان، که به 9 سال حبس محکوم شده است، روند دادرسی در دادگاه‌های رژیم آل‌خلیفه را «کینه‌توزانه» خواند و بر پایان یافتن اینگونه محاکمه‌ها تأکید کرد.

دبیرکل جمعیت الوفاق در دی ماه سال 1393 بعد از چند سخنرانی صلح آمیز در مخالفت با سیاست‌های آل خلیفه دستگیر و سپس در اوایل تیر 1394 به اتهام آن چه اهانت به وزارت کشور بحرین، تحریک مردم این کشور برای قانون شکنی و تغییر نظام حاکم عنوان می‌شد، به چهار سال زندان محکوم شد. دادگاه تجدیدنظر بحرین 10 خرداد حبس شیخ علی سلمان را از 4 سال به 9 سال افزایش داد.

شیخ سلمان در این نامه بازگشایی دفتر دائم کمیساریای عالی شورای حقوق بشر با اختیارات تام و پایبندی حکومت بحرین به اصول دیوان کیفری بین‌المللی را خواستار شده است.

وی افزود گزارشگران و نهادهای حقوقی بین‌المللی باید اجازه بازدید دوره‌ای از بحرین را پیدا کنند.

دبیرکل جمعیت الوفاق خاطر نشان کرد یک گزارشگر ویژۀ بین‌المللی نیز باید برای تهیه گزارش از وضعیت بحرین تعیین شود.

شیخ سلمان همچنین افزود رژیم آل‌خلیفه نباید با سفر شخصیت‌های حقوقی به بحرین و بازگشایی دفاتر سازمان‌های حقوقی مخالفت کند.

وی در این نامه به اعتراض‌های مردمی در بحرین که از بهمن 1389 آغاز شده است، اشاره کرد و گفت: «مطالبات مردم بحرین کاملاً شفاف و اعتراض‌های آنان مسالمت‌آمیز است اما رژیم منامه به خواسته‌های مردم توجهی ندارد.»

بحرین از حدود 5 سال پیش صحنه انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و همچنین روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند اما این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم منامه مواجه شده است.

در جریان این تظاهرات‌ها ده‌ها تن از معترضان کشته و شمار بسیاری از آنان بازداشت و روانه زندان شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار