ابراز نگرانی الحشدالشعبی نسبت به امنیت حجاج عراق

الحشدالشعبی در اطلاعیه ای نسبت به نیات دولت سعودی و احتمال دستگیری حجاج عراقی به اتهام وابستگی به این گروه هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سایت رسمی الحشدالشعبی به نقل از منابع مسئول در این نیروها نقل کرده که رسانه های عربستان طی روزهای اخیر یک جریان سازی براه انداخته اند مبنی بر اینکه الحشدالشعبی فرماندهان و نیروهایش را برای بی ثبات کردن مناسک حج به عربستان گسیل کرده است.

در این گزارش از اینکه سعودی ها به همین بهانه دست به ربودن، دستگیری و یا قتل حجاج عراقی بزنند، ابراز نگرانی شده و از دولت عراق خواسته است، با واکنش متناسب با این جریان سازی رسانه ای، اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهد.

همچنین علاوه بر نخست وزیر، از وزیرخارجه و هیات حج و عمره عراق نیز خواسته شده است که در این زمینه اقدام کنند.

براساس برخی گزارش های غیر رسمی، حاجیان شیعه عراقی در حج سال جاری به بهانه های مختلف از جمله همراه داشتن کتب ادعیه مورد آزاد و ضرب و شتم قرار گرفته اند البته این گزارش ها را مقام های رسمی عراق تایید نکردند.

عراق و عربستان، بعد از یک ربع قرن از اواخر ماه دسامبر سال 2015 با ورود سفیر سعودی به بغداد، روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفتند، اما حاشیه سازی های 8 ماهه ثامر السبهان سفیر جوان سعودی که یک افسر اطلاعاتی عربستان بود و عراقی ها رفتار و اعمال وی را خارج از عرف دیپلماتیک تلقی می کردند، اجازه نداد، این روابط در چارچوب های طبیعی بنا شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار