تقابل های هفته پنجم لیگ برتر؛

نبرد کاپیتان های متعصب پرسپولیسی با شاگردان برانکو/جنگ گلادیاتور با علی منصور

هفته پنجم لیگ شانزدهم فوتبال ایران از روز گذشته با برگزاری 2 دیدار آغاز شد و فردا با بازی استقلال تهران و ماشین سازی به پایان می رسد.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشى باشگاه خبرنگاران،هفته پنجم لیگ شانزدهم فوتبال ایران از روز گذشته با برگزاری 2 دیدار آغاز شد و عصر فردا با بازی استقلال تهران و ماشین سازی به پایان می رسد.

در نخستین دیدارهای این هفته چهار بازیکن و یک سرمربی مقابل تیم های قبلی  خود قرار گرفتند و در ادامه بازی های این هفته هم 19 بازیکن و چهار سرمربی به مصاف تیم های قبلی خود می روند. در این میان بازی صبا قم و ذوب آهن اصفهان با هفت تقابل اینچنینی رکورددار بازی های این هفته است و جدال پدیده و استقلال خوزستان هم با یک بازیکن کمترین آمار هفته پنجم را دارد.

صبا قم-ذوب آهن
شش بازیکن صبا سابقه حضور در ذوب آهن را دارند.

کیوان امرایی مهاجم صبا بین سال های 1385 تا 1389، آمار 73 بازی و 14 گل را برای ذوب آهن ثبت کرده است. قهرمانی جام حذفی 1387.88 و 2 نایب قهرمانی لیگ برتر در کارنامه این بازیکن به چشم می خورد.

محمد باقر صادقی دروازه بان نیمکت نشین قمی ها در شش فصل حضور در ذوب آهن، 60 بار  وظیفه حراست از دروازه این تیم را به عهده گرفت و با این تیم به نایب قهرمانی لیگ قهرمانان 2010 آسیا، نایب قهرمانی لیگ هشتم و نهم و سه قهرمانی جام حذفی رسید.

قاسم دهنوی هافبک میانی صبا در لیگ چهاردهم، 28 بازی برای سبزپوشان دیار نصف جهان به میدان رفت و 4 گل به ثمر رساند. وی همراه با ذوب آهن قهرمانی جام حذفی 1393.94 را کسب کرد.

هاشم بیگ زاده دفاع چپ ملی پوش تیم عبدالصمد مرفاوی در نیم فصل دوم لیگ پانزدهم و لیگ قهرمانان آسیا 2016، 11 بار پیراهن ذوب آهن را تن کرد و یک بار موفق به گلزنی شد. قهرمانی جام حذفی 1394.95 در ویترین افتخارات مدافع سابق تیم ملی همراه با ذوب آهن دیده می شود.

پویا سیف پناهی مدافع و وحید علی آبادی هافبک کناری قمی ها هم به ترتیب سابقه انجام پنج و 2 بازی در ذوب آهن را دارند.

در سوی مقابل یحیی گل محمدی سرمربی ذوب آهن هم مربی گری خود را در صبا شروع  و آمار 19 بازی، 7 برد، 6 مساوی و شش باخت را روی نیمکت این تیم ثبت کرد.

تراکتورسازی-پرسپولیس

2 کاپیتان سال های اخیر پرسولیس در بازی امروز با پیراهن تراکتور مقابل تیم سابق خود قرار می گیرند. بازیکنانی که جدایی آن ها از جمع شاگردان برانکو با حرف و حدیث های بسیاری همراه شد.

محمد نوری هافبک طراح تراکتور بین سال های 1389 تا 1394، آمار 179 بازی و 42 گل را با پیراهن پرسپولیس ثبت و با یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی در جام حذفی و نایب قهرمانی لیگ سیزدهم و کسب عنوان برترین گلزن پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر از این تیم خداحافظی کرد.

محسن بنگر مدفع میانی با تجربه تراکتور هم با انجام 118 بازی و زدن چهار گل با پیراهن پرسپولیس، پس از پایان لیگ پانزدهم در لیست مازاد برانکو ایوانکوویچ قرار گرفت و از این تیم جدا شد. نایب قهرمانی لیگ برتر سیزدهم و پانزدهم و جام حذفی 1391.92 در ویترین افتخارات این بازیکن در زمان حضورش در پرسپولیس به چشم می خورد.

فرزاد حاتمی امید اول گلزنی خط حمله تراکتور هم در نیم فصل دوم لیگ سیزدهم، 9 بار با پیراهن پرسپولیس به میدان رفت و یک گل به ثمر رساند.

فرشاد احمزاده هافبک سرعتی و ریزنقش پرسپولیس  در سال های 1392 تا 1394، دوران خدمت مقدس سربازی خود را در جمع تراکتورسازان پشت سرگذاشت و آمار 69 بازی و 9 گل را در این تیم به ثبت رساند.وی در زمان حضور در تراکتورسازی به قهرمانی جام حذفی فصل 1392.93 رسید.

محسن ربیع خواه مدافع چپ پای سرخ پوشان پایتخت هم در لیگ سیزدهم، 10 بار با پیراهن تراکتور به میدان رفت و قهرمانی جام حذفی را کسب کرد.

نبرد کاپیتان های متعصب پرسپولیسی با شاگردان برانکو/جنگ گلادیاتور با علی منصور

فولاد-سایپا

امید خالدی مدافع چپ کنونی سایپا سابقه پنج فصل حضور در جمع فولاد مردان اهوازی و بستن بازوبند کاپیتانی این تیم را دارد. وی با پیراهن فولاد آمار 123 بازی و سه گل را به جا گذاشت.

مهدی بدرلو دیگر بازیکن سایپا است که سابقه باری و کاپیتانی فولاد را دارد. این هافبک دفاعی بین سال های 1392 تا 1395 در 84 بازی، چهار گل برای سرخ پوشان دیار کارون به ثمر رساند.

 غلامرضا رضایی مهاجم سابق تیم ملی با یک فصل و نیم حضور در فولاد، 40 بار به میدان رفت و 10 بار موفق به بازکردن دروازه حریفان شد. این سه بازیکن با فولاد به قهرمانی لیگ سیزدهم رسیدند.

حسین فرکی سرمربی سایپا هم بین سال های 1391 تا 1393 در 86 بازی روی نیمکت فولاد نشست و ضمن به جا گذاشتن رکورد 45 برد، 18 مساوی و 13 باخت این تیم را به قهرمانی سیزدهمین دوره لیگ برتر رساند.

گسترش فولاد-سیاه جامگان

سه بازیکن ترکیب سیاه جامگان در بازی روز گذشته این تیم مقابل گسترش فولاد،  سابقه حضور در جمع آبی وزردپوشان تبریز را در کارنامه داشتند.

میثم حسینی دفاع چپ با تجربه مشهدی ها بین سال های 1388 تا 1390 و زمانی که گسترش در لیگ دسته اول رقابت می کرد، 52 بار یراهن این تیم را به تن کرد.

ایوب کلانتری هافبک دفاعی  سیاه جامگان در نیم فصل نخست لیگ پانزدهم، هشت بار برای شاگردان فراز کمالوند به میدان رفت.

محمد ناصری دروازه بان جوان تیم فرهاد کاظمی هم هرچند 2 فصل روی نیمکت گسترش فولاد نشست اما هیچ وقت فرصت حراست از دروازه این تیم در بازی های رسمی را پیدا نکرد.

فرهاد کاظمی سرمربی مشکی و قرمز پوشان مشهد هم در سال 1389، آبی پوشان تبریزی که آن زمان در لیگ دسته اول بازی می کردند را به نایب قهرمانی جام حذفی رساند.

سپاهان-پیکان

رحمان احمدی دروازه بان پیکان بین سال های 1387 تا 1395، شش فصل در ترکیب سپاهان حضور داشت و 134 بار وظیفه حراست از دروازه این تیم را به عهده گرفت. وی سه قهرمانی لیگ برتر را همراه با زردپوشان دیار نصف جهان کسب کرد.

علی حمودی دفاع راست کنونی خودروسازان هم در یک فصل و نیم حضور در سپاهان ، آمار 39 بازی و یک گل را به ثبت رساند.

در آن سوی میدان، عبدالله ویسی سرمربی کنونی پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر در لیگ دوازدهم فرمان هدایت پیکان را در دست داشت و در پایان فصل با خارج کردن این تیم از جاده لیگ برتر، به لیگ دسته اول سقوط کرد.

استقلال تهران-ماشین سازی

آندرانیک تیموریان کاپیتان تیم ملی کشورمان و ماشین سازی در 2 فصل و نیم بازی برای آبی پوشان پایتخت، 86 بار به میدان رفت و سه گل به ثمر رساند. قهرمانی جام حذفی 1390.91 همراه با استقلال در کارنامه آندو دیده می شود.

مهدی اسلامی دروازه بان ذخیره ماشین سازان هم بین سال های 1390 تا 1392 بدون انجام یک بازی، روی نیمکت استقلال نشست.

نبرد کاپیتان های متعصب پرسپولیسی با شاگردان برانکو/جنگ گلادیاتور با علی منصور

نفت تهران-صنعت نفت آبادان

رضا نوروزی که در نیمه دوم دربی دیروز نفتی ها به میدان رفت، سابقه 33 بازی و زدن 13 گل برای زردپوشان تهرانی را دارد.

نادر دست نشان سرمربی صنعت نفت هم در نیم فصل نخست سالی که نفت تهران به لیگ برتر صعود کرد، هدایت این تیم را در دست داشت.

پدیده-استقلال خوزستان

محسن بیات دفاع راست پدیده در نیم فصل دوم لیگ چهاردهم، 11 بار ژیراهن آبی پوشان خوزستانی را به تن کرد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار