شیراز؛

راه اندازی بانك جامع اطلاعات گردشگری در فارس

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس بر لزوم ایجاد بانك جامع اطلاعات گردشگری در این استان تاكید كرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری گفت: وجود بقاع متبركه و آثار تاریخی، فرهنگی و مذهبی، همچنین مراكز معتبر پزشكی، تاسیسات، موسسات و مراكز خدمات رفاهی و سرگرمی گردشگری در فارس، فرصت های متنوع و متعددی است كه در این استان وجود دارد و باید به بهترین شكل ممكن از آنها برای توسعه و رونق هر چه بیشتر گردشگری و اقتصادی استفاده كرد.
وی كمبود موسسات و مراكز آموزش تخصصی گردشگری، عدم تبلیغات و بازاریابی مناسب، عدم وجود نیروهای متخصص در حوزه های مرتبط با گردشگری، همچنین عدم توزیع تعطیلات و تجمع سفرها در ایام نوروز و حضور كمرنگ فارس در نمایشگاه های تخصصی ملی و بین المللی گردشگری و نبود پروازهای مستقیم به بازارها و شهرهای هدف فارس را از جمله چالش های پیش روی صنعت گردشگری استان برشمرد.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در ادامه با تاكید بر اینكه فارس نیازمند ایجاد بانك جامع اطلاعات گردشگری است، خواستار افزایش پروازهای بین المللی و ازسرگیری فعالیت های مجموعه یگان پلیس گردشگری در استان شد و گفت: ازسرگیری فعالیت پلیس گردشگری در فارس یك ضرورت است و امیدواریم هر چه سریع تر این امكان فراهم شود.
امیری با اشاره به سند چشم انداز 20 ساله افزود: مطابق برنامه ریزی های انجام شده، تا سال 1404 باید آمار ورود گردشگران به 20 میلیون نفر و سهم گردشگری ایران به 25 میلیارد دلار برسد.
وی اضافه كرد: مشاركت بخش خصوصی و فراهم شدن زیرساخت های لازم و آماده سازی آثار تاریخی و اماكن گردشگری برای حضور و اقامت گردشگران باید در اولویت قرار گیرد تا به اهداف سند توسعه دست یابیم.
وی در ادامه با ذكر آماری از فعالیت های انجام شده در استان گفت: امسال مرمت آثار تاریخی فارس با 60 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال همراه شده است همچنین می توان به رشد 15 درصدی ساخت موزه در فارس نیز اشاره كرد.
امیری افزود: ثبت میراث ناملموس و میراث طبیعی استان به ترتیب 25 و 75 درصد رشد داشته و ساخت هتل ها در استان نیز با افزایش 16 درصدی همراه بوده است.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اضافه كرد: طبق برنامه ریزی ها تا پایان امسال 20 اقامتگاه بوم گردی و 10 خانه مسافر راه اندازی و فعال خواهد شد.
امیری در ادامه از برپایی نمایشگاه گردشگری پارس و فرصت های سرمایه گذاری استان در آذرماه امسال خبر داد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار