یاسوج؛

سفید کردن آسفالت جلوی استانداری با شیر

اعتراض جمعی از دامداران کهگیلویه و بویراحمد با شیر آسفالت جلوی استاندرای کهگیلویه و بویراحمد را سفید کردند .

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جمعی از دامداران یاسوجی در تجمعی در مقابل سازمان دامپزشکی شهرستان بویراحمد و استانداری کهگیلویه و بویراحمد حل مشکلات صنفی خود را خواستار شدند و یک تانکر کوچک از شیر جمع آوری شده واحدهای خود را جلوی این دو اداره ریختند.

پرداخت هزینه بابت واکسیناسیون تب برفکی دام ها،حمایت نکردن از تولید داخلی ، تامین نکردن زیرساخت های تولید شیر، توجه نکردن به تولید و قیمت شیر، خرید شیر توسط شرکت های خصوصی با قیمت های بسیار پایین و برخی مشکلات دیگر از جمله گله مندی های گله داران و تولید کنندگان شیر استان بود .

رئیس اتحادیه دامداران شهرستان بویراحمد گفت: بسیاری از واحد های صنفی به دلیل حمایت نکردن مسئولان از تعطیل شده اند.

بهارسیرت افزود: قیمت پایین شیر، نبود سرمایه درگردش، بیکار شدن تعداد زیادی از کارگران این واحد ها از جمله مشکلات این صنف است .

رجائی‌فر، رئیس دامپزشکی شهرستان بویراحمد در جمع اعتراض کنندگان حضور یافت و گفت: این سازمان هیچ گونه دخالتی در تعیین قیمت شیر ندارد و این سازمان تنها برای متخلفان این صنف بر اساس قانون جرایمی را اجرا کرده است .

وی با اشاره به اینکه این شرکت وظایف خود را برای بهدشت محیط انجام می دهد افزود: در سال های گذشته دامها رایگان واکسینه می شدند اما امسال به دلیل خرید واکسن از وارد کنندگان باید دامداران برای واکسینه کردن دام های خود حداقل مبلغ خرید واکسن را بپردازند.

معاون بهبود امور دام و تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان هم با بیان اینکه برخی از مطالبات دامداران درست و قانونی است گفت: بر اساس مصوبه دامپزشکی استان اماکن عرضه و فروش لبنیات های سنتی به دلیل برخی مشکلات بهداشتی باید تعطیل شود این در حالی است که صنایع وابسته به فرآوردهای لبنی استان آن‌طور که باید و شاید فعال نیستند و عمده خرید شیرها از گاوداری ها در سطح استان مراکز سنتی تولید لبنیات هستند.

محمدجعفر طالبیان در خصوص وام های بانکی هم گفت: در حال پیگیری بخشودگی تسهیلات بانکی این واحد های تولیدی هستیم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.