سالاری در جلسه علنی شورا درخواست کرد؛

تشکیل جلسه مشترک کمیسیون تخصصی دولت و اعضای شورا جهت نهایی کردن لایحه مدیریت شهری

سالاری گفت: هیئت رئیسه شورا نسبت به تشکیل جلسه ای مشترک به منظور بهره برداری از دانش ضمنی و نظرات کارشناسی اعضای شورا و به ویژه کمیسیون های تخصصی شورا اقدام نماید.

تشکیل جلسه مشترک کمیسیون تخصصی دولت و اعضای شورا جهت نهایی کردن لایحه مدیریت شهریبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی روز سه شنبه شورا با اشاره به اینکه بر اساس اخبار منتشره لایحه مدیریت شهری در کمیسیون تخصصی دولت در حال نهایی شدن است، تاکید کرد:  ضرورت دارد با توجه به این که برای اولین بار در نظام جمهوری اسلامی ایران لایحه مربوط به مدیریت شهری و حکم روایی محلی در دولت تدبیر و امید در دست بررسی می باشد، هیئت رئیسه شورا نسبت به تشکیل جلسه ای مشترک به منظور بهره برداری از دانش ضمنی و نظرات کارشناسی اعضای شورا و به ویژه کمیسیون های تخصصی شورا اقدام نماید.

سالاری در ادامه افزود:  قطعا تصویب لایحه مدیریت شهری تحولات ساختاری جدی در خصوص نحوه تصمیم گیری در مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری ها خواهد داشت.

وی ضمن تاکید بر تسریع نهایی کردن این لایحه اظهار داشت: برای تحقق مدیریت یکپارچه شهری با رویکرد نهادینه شدن حکم روایی محلی در کنار حکم روایی  مرکزی ، تصویب این لایحه در دولت و مجلس ضرورتی انکار ناپذیر است.

*برونسپاری اختیارات دولت به استانداری ها جای تقدیر دارد

 سالاری گفت: واگذاری برخی وظایف دولت به استانداری ها در راستای کوچک سازی دولت به منظور تقویت حوزه نظارتی انجام شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با تشکر از هیئت دولت در واگذاری بخشی از وظایف خود در حوزه های مختلف به استانداری ها، این تصمیم دولت را در راستای کوچک سازی دولت به منظور تقویت حوزه نظارتی دانست و گفت: این اقدام موجب تسهیل گری در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها در سراسر کشور خواهد شد و به این ترتیب مسئولین استانی با فراغ بال بیشتر و در فرصت زمانی کمتری می توانند در مورد مجموعه چالش ها و مشکلات استانها و رفع دغدغه های مردم موفق تر باشند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران این تصمیم درست دولت را الگویی برای مسئولین سازمانها و نهادهای نیمه دولتی و عمومی از جمله شهرداری های سراسر کشور بویژه شهرداری تهران دانست و اضافه کرد :در حالیکه شاهد گسترش تمرکز زدائی در تصمیم گیری های دولت هستیم متاسفانه در مدیریت های شهری و شهرداری تهران رویکرد تمرکزگرایی اتخاذ می گردد.

سالاری تأکید کرد : شهرداری تهران نیز بعنوان شهرداری پایتخت می بایست همانند دولت به واگذاری اختیارات ستاد مرکزی شهرداری تهران به معاونت ها و شهرداران مناطق و مدیران سازمانها و شرکتها اقدام نماید تا روند تصمیم گیری ها تسهیل شود و از آنطرف بیشترین تمرکز خود را به افزایش وظیفه نظارتی خود در کنار نهاد شورای اسلامی شهر تهران معطوف نماید.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: این رویکرد دولت در اصل در راستای تحقق برنامه های 5 ساله و سند چشم انداز کشور بوده و با این تصمیم فرآیند تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها به جای از بالا به پایین به رویکرد از پایین به بالا و روند واقع بینانه تغییر می کند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار