منع هنرمندان از پرداختن به مسائل جامعه، پاک کردن صورت مسئله است

متاسفانه گروهی از صاحب نظران پردازش هنری و ادبی به مسائلی را که جامعه به آن مبتلا شده را نوعی سیاه نمایی می‌دانند.

شهرام اقبال‌زاده، نویسنده و دبیر مجموعه «محراب قلم» که پیش از این به سرطان روده مبتلا شده بود و هم اکنون با غلبه بر این بیماری سلامتی خود را به دست آورده، به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: می‌دانید که نامناسب بودن وضعیت جسمی و روحی افراد مبتلا به سرطان یکی از عوامل ابتلا به این بیماری است. البته در جامعه ما چنین می‌گویند که اگر اثری در خصوص مسائلی که اجتماع به آن مبتلا شده تولید شود یا به نگارش دربیاید، به نوعی سیاه نمایی کرده ایم اما به نظر من همه چیز به نوع پرداختن به مسائل بستگی دارد. منع هنرمند از پرداختن به مسائلی که جامعه به آن مبتلا شده به مثابه پاک کردن صورت مسئله است.

وی افزود: داستان تازه ترین کتاب داریوش مهرجویی در مورد سرطان نوشته شده است؛ زیرا ما دچار سونامی سرطان شده ایم و مهرجویی نیز نسبت به محیط اطرافش حساس است.

دبیر مجموعه «محراب قلم» اظهار داشت: کتاب «برزخ ژوری» روایتگر زندگی کارگردانی است که از او به عنوان یک چهره بین المللی دعوت می‌شود تا در سمت رئیس هیأت ژوری یک جشنواره بین‌المللی به داوری آثار رسیده به این جشنواره بپردازد؛ اما وی در آستانه سفر متوجه می‌شود که به سرطان مبتلا شده است و این موضوع را به کسی اطلاع نمی‌دهد.
 
وی تصریح کرد: بیماری سرطان از چند طریق قابل پیشگیری است اما ما زمانی متوجه ابتلایمان به این بیماری می‌شویم که آن ما را از پای درآورده است.

دبیر مجموعه «محراب قلم» در بخش دیگری از سخنانش افزود: هنوز تصمیم نگرفته ایم که کتاب «برزخ ژوری» به کدام ناشر سپرده شود؛ زیرا مراحل بازنویسی آن باید به اتمام برسد.

هم اکنون نگارش کار مشترکی با نورا حق پرست را در برنامه کاری‌ام قرار داده ام. این کتاب با عنوان «چگونه کار فانتزی و علمی_تخیلی بنویسیم» راهی بازار کتاب می‌شود و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را منتشر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه «محراب قلم» نیز تا به امروز 50 عنوان کتاب را برای ارائه در سی‌امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آماده کرده و برای 28 عنوان کتاب دیگر نیز مجوز چاپ و انتشار گرفته است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار