اوباما: ترامپ آتش خشم و نفرت را در آمریکا شعله ور می کند

باراک اوباما در سخنرانی اخیر خود جمهوری خواهان را به طرفداری از خشم و نفرت متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت روزنامه گاردین در مطلبی نوشت: "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در مقابل هزاران نفر از حامیانش در شهر فیلادلفیا، جمهوری خواهان را به طرفداری از خشم و نفرت متهم کرد و "دونالد ترامپ،" نامزد انتخابات این حزب را مخالف ارزش های این کشور توصیف کرد.

اوباما در این خصوص گفت: آنچه ما در این دوره از انتخابات دیدیم، حزب جمهوری خواه آبراهام لینکلن نبود. این حتی چشم اندازی از آن آزادی که "رونالد ریگان" درباره اش سخن گفت هم نیست. ترامپ چشم اندازی مبهم و بدبینانه از کشور به تصویر کشیده است که ما را به جان یکدیگر می اندازد و از بقیه جهان دور می کند.

وی در ادامه افزود: آنها (جمهوری خواهان) راه حل های جدی ارائه نمی دهند. آنها فقط آتش خشم، نفرت، سرزنش و خشونت را شعله ور می کنند.  این همان آمریکایی که ما می شناسیم نیست. این همان آمریکایی که من می شناسم نیست.

به نوشته گاردین، حال که "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات آمریکا دوره نقاهت خود را می گذراند، باراک اوباما هم برنامه های اصلی ستاد انتخاباتی وی را مطرح کرد. اوباما همچنین نحوه تمجید دونالد ترامپ از "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه را به سخره گرفت.

اوباما با اشاره به اینکه ترامپ چگونه در شبکه تلویزیونی "راشا تودی" حاضر شد و رئیس جمهور روسیه را تحسین کرد گفت: او این فرد را دوست دارد. می توانید تصور کنید که رونالد ریگان همانند وی، فردی را تحسین کند؟

در طول سخنرانی باراک اوباما، بارها واژه "متشکرم" از میان جمعیت شنیده می شد. رئیس جمهور آمریکا همچنین سعی داشت در طول این سخنرانی بیشتر بر جانشین مورد قبول خود تأکید کند.

وی گفت: آنهایی که برنامه های مرا قبول دارند، باید در ماه نوامبر به کلینتون رأی دهند. او واجد بیشترین شرایط برای ریاست جمهوری آمریکاست. ترامپ به هیچ وجه و در هیچ صورتی برای چنین سمتی مناسب نیست.

باراک اوباما همچنین به بنیادهای کلینتون و سازمان های خیریه ترامپ اشاره کرد و به مقایسه آنها پرداخت. وی با انتقاد از ترامپ گفت: بنیاد یک نامزد جان افراد بیشماری را در سراسر جهان نجات داده است. اما بنیاد نامزد دیگر پول اهدایی افراد را صرف خرید یک نقاشی شش فوتی از خود می کند.

دونالد ترامپ هفته گذشته برای شرکت در یک مصاحبه اختصاصی با "لری کینگ" به استودیوی شبکه تلویزیونی "راشا تودی" رفت که این مسئله جنجال زیادی در آمریکا به پا کرد. ترامپ تاکنون چندین بار در طول رقابتهای انتخاباتی به تمجید از رئیس جمهور روسیه پرداخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار