انتقاد تند کلینتون از ترامپ در گردهمایی سالانه سیاه‌پوستان آمریکا

نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات از رقیب جمهوری‌خواه خود به خاطر تشکیک در محل تولد اوباما انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – روز شنبه دونالد ترامپ رقیب جمهوری‌خواه خود را به دلیل تشکیک در محل تولد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و عذرخواهی نکردن از جامعه سیاه‌پوستان آمریکا به شدت مورد انتقاد قرار داد.

وی شب گذشته با حضور در گردهمایی سالانه کنگره سیاه‌پوستان آمریکا در واشینگتن اعتراف دیرهنگام ترامپ درباره محل تولد اوباما پس از ماه‌ها دروغ‌پردازی در این باره را به باد انتقاد گرفت و خواهان عذرخواهی رسمی وی از اقلیت سیاه‌پوست آمریکا شد.

ترامپ روز جمعه پس از ماه‌ها ابراز تردید در مورد محل تولد اوباما، در اظهارنظری کوتاه اعتراف کرد که اوباما در آمریکا به دنیا آمده و به لحاظ قانونی می‌توانسته است رئیس جمهور آمریکا شود. با این حال، وی حاضر به عذرخواهی از اوباما بابت اظهارات چند ماه گذشته خود نشد. 

کلینتون همچنین در گردهمایی شب گذشته کنگره سیاه‌پوستان آمریکا خطاب به اوباما که در میان حضار نشسته بود، گفت: من در اینجا به نیابت از تمام آمریکایی‌های حاضر در این نشست و ده‌ها میلیون آمریکایی دیگر به رئیس جمهور باراک اوباما می‌گویم ما همگی می‌دانیم که شما نه تنها یک آمریکایی هستید؛ بلکه یک شهروند فوق‌العاده به شمار می‌روید و ما به خاطر شما به آمریکایی بودن خود افتخار می‌کنیم.

نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات در ادامه سخنرانی خود در اظهاراتی که با هدف جلب حمایت بیشتر رای‌دهندگان آفریقایی‌‌تبار صورت گرفت، خطاب به حضار گفت: ما نباید اجازه دهیم میراث باراک اوباما در دستان فردی قرار گیرد که قادر به درک آن نیست و دیدگاه خطرناک و تفرقه‌افکنانه او کشور ما را سالها به عقب خواهد برد. 

با این حال، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند درصد حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از کلینتون به اندازه حمایت سفیدپوستان از ترامپ نیست و او برای ترغیب آنها به حضور در انتخابات و حمایت از خود با یک چالش جدی رو به روست. 

شاید به همین دلیل بود که اوباما در گردهمایی شب گذشته کنگره سیاه‌پوستان آمریکا پس از پایان سخنرانی کلینتون در پشت میکروفون قرار گرفت و گفت از نظر او مشارکت پایین آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر توهین به او و میراث او به شمار می‌رود. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار