واشینگتن پست گزارش داد:

عادت کلینتون به نادیده گرفتن سلامت خود/ بیماری هیلاری و توپی که الان در زمین ترامپ است

واشینگتن پست در مطلبی نوشت مسئله نادیده گرفتن سلامتی هیلاری کلینتون در گذشته نیز تکرار شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ واشینگتن پست در مطلبی نوشت: در سال 1998، کاخ سفید گرفتار رسوایی شده بود. دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای با مشکلات بسیار روبرو شدند. و هیلاری کلینتون – نامزد کنونی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – که از همسرش بیل کلینتون – رئیس جمهور اسبق آمریکا – محبوبیت بیشتری داشت، به تنهایی به تبلیغات انتخاباتی پرداخت.

اما سفرهای طولانی برای وی گران تمام شد. پزشکان اعلام کردند پشت زانوی راست هیلاری کلینتون یک لخته خون تشکیل شده است. به همین دلیل وی در بیمارستان بستری شد.

اما وی که برای ادامه کارش مصمم بود، درخواست کرد یک پرستار همواره در سفرهایش او را همراهی کند و سلامتش را تحت نظر بگیرد. کلینتون این مشکل را از همه به جز خدمات مخفی دولت آمریکا مخفی کرد.

دکتر "کانی ماریانو" – پزشک کلینتون – در خاطراتش نوشت: "افراد بسیار اندکی از بیماری کلینتون اطلاع داشتند. کارکنان دفتر کلینتون تصور می‌کردند وی هنگام ورزش دچار کشیدگی ماهیچه شده است."

اکنون پس از گذشت نزدیک به 2 دهه، وی همچنان به کار نسبت به سلامتی اهمیت بیشتری می‌دهد. مخفی کردن بیماری‌های وی موجب شده است در 2 روز گذشته، کمپین انتخاباتیش با بیشترین مشکلات ممکن روبرو شود. این مسئله همچنین توپ را در زمین دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – انداخته است. این موضوع، درباره تعهد وی به شفافیت نیز پرسش‌هایی مطرح کرده است.

از حال رفتن کلینتون در مراسم یادبود 11 سپتامبر و اظهارات جنجالی وی درباره طرفداران ترامپ در حالی اتفاق افتاد که وی از بیماری ذات‌الریه رنج می‌برد. وی تمایلی به دنبال کردن مشاوره پزشکان و اعضای خانواده و دوستانش ندارد. یکی از نزدیکان وی در این‌باره گفت: "کلینتون همین است. او همواره سخت کار می‌کند و در این سن دیگر نمی‌توان این اخلاق وی را تغییر داد."

این در حالی است که اعضای ستاد انتخاباتیش نیز از بیماری وی اطلاعی نداشتند. بسیاری تصور می‌کردند هیلاری کلینتون دچار حساسیت‌های فصلی می‌شود و به همین دلیل سرفه‌های وی را نادیده می‌گرفتند.

پس از مطرح شدن انتقادهای فراوان، کلینتون متعهد شد به زودی درباره بیماریش اطلاعات بیشتری را در اختیار عموم بگذارد. وی در مصاحبه‌ای به سی‌ان‌ان گفت: "شاید بهتر بود برنامه‌های روز جمعه را به تعویق می‌انداختم. اما فکر نمی‌کردم مشکل زیادی برایم اتفاق بیافتد."

حامیان کلینتون از این موضوع برای تحسین وی استفاده می‌کنند. "دنل ملوی" -- فرماندار دموکرات ایالت کنتیکت – گفت: "هیلاری کلینتون زنی است که 20 ساعت در شبانه روز را مشغول کار است. وی در این مدت با هزاران نفر دیدار می‌کند و در معرض انواع میکروب‌ها قرار می‌گیرد. اگر فردی در تبلیغات انتخاباتی‌اش دچار بیماری نشود به این معنی است که به اندازه کافی کار نکرده است."

این در حالی است که این عادت کلینتون هم از نظر سیاسی و هم از نظر سلامتی همواره برای وی دردسرساز بوده است.

در زمان تصدی مقام وزارت خارجه آمریکا، کلینتون در خانه‌اش از حال رفت و به سرش ضربه وارد شد. پزشک وی، دلیل آن را کم شدن آب بدن و بیماری ویروسی دانست که در سفر به اروپا دچار آن شده بود. پس از آن، مشخص شد یک لخته خون در قسمت میان جمجمه و مغز وی در نزدیکی گوش راستش تشکیل شده است.

برای بهبود از این بیماری، وی چند روز را در بیمارستان بستری شد و درخواست نزدیک به یک ماه مرخصی استعلاجی داد. پزشک وی در سال 2013 اعلام کرد نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد بیماری وی کاملا بهبود یافته است.

اما شایعاتی درباره بیماری کلینتون مطرح شده است. دونالد ترامپ نیز از این نگرانی‎‌ها برای پیش بردن تبلیغات انتخاباتی خودش استفاده می‌کند. همین امر خشم نزدیکان به کلینتون را برمی‌انگیزد. یکی از دستیاران سابق کلینتون گفت: "من 20 سال از کلینتون جوان‌تر هستم. اما روزی را ندیده‌ام که وی در زندگی‌اش از من پیشی نگیرد. همواره ناظر این بوده ام که کلینتون صبح زود از خواب برمی‌خیزد و تا پاسی از نیمه شب بیدار می‌ماند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
رفتنیه
آخرین اخبار