دقایقی پس از امضای توافق نظامی میان آمریکا و اسرائیل؛

اوباما: کمک نظامی آمریکا امنیت اسرائیل را تامین می کند/ اسرائیل بهترین دوست و شریک آمریکاست

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد بسته کمک‌های نظامی 38 میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل می‌تواند برای صهیونیست‌ها در منطقه خطرناک خاورمیانه، امنیت بیاورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از وزارت خارجه آمریکا، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، دقایقی پس از امضای موافقتنامه 10 ساله نظامی میان مقامات آمریکایی و اسرئیلی، این اقدام را نشان‌دهنده استوار بودن گام‌های واشینگتن در حمایت از امنیت صهیونیست‌ها دانست.

اوباما با انتشار بیانیه‌ای در خصوص این توافقنامه گفت: این بسته حمایتی، عزم راسخ من به امنیت اسرائیل را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا به احساسات مشترک خود با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم پرداخت و افزود: من و نتانیاهو معتقدیم که این بسته حمایتی، اسرائیل را در منطقه‌ای خطرناک، امن می‌کند.

اوباما همچنین در خصوص تاریخچه روابط آمریکا با رژیم صهیونیستی اظهار کرد اسرائیل همیشه بهترین دوست و شریک آمریکایی‌ها بوده است.

امشب «یاکوب ناجل» مشاور امنیت داخلی نخست وزیر رژیم صهیونیستی، «توماس شانون» معاون وزیر خارجه و «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا توافقی برای تزریق سالانه 3.8 میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل امضا کردند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ابتدا خواستار 4.5 میلیارد سالانه بود اما دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا با آن مخالفت کرد. درپی مذاکرات سنگین چندین ماهه، نتانیاهو درخواستش را به 3.4 میلیارد دلار کاهش داد اما دولت اوباما فقط با مبلغ 3.1 میلیارد دلار سالانه موافقت می‌کرد. در نهایت با فشارهای سناتور «لیندزی گراهام» رئیس کمیته فرعی بودجه‌های امور بین‌الملل کنگره، مبلغ توافق در 3.8 میلیارد دلار سالانه ثابت شد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار