درخواست سناتورهای آمریکایی برای تداوم وتوی قطعنامه‌های ضد اسرائیلی

88 سناتور آمریکایی در نامه‌ای به باراک اوباما خواستار تداوم سیاست وتوی قطعنامه‌های ضد اسرائیلی در سازمان ملل شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از جروزالم پست، سناتورهای آمریکایی در جدیدترین اقدام خود برای حمایت از رژیم صهیونیستی، از رئیس جمهور این کشور خواستند تا تمام قطعنامه‌های سازمان ملل علیه این رژیم، وتو شود.

 88 سناتور دموکرات و جمهوری‌خواه طی نامه‌ای مشترک از «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور خواستند تا به سیاست وتو کردن قطعنامه‌ای شورای امنیت سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی ادامه دهد.

لابی صهیونیستی «آیپک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این نامه با اشاره به سخنرانی اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2011 که گفته بود «صلح از طریق بیانیه‌ها و قطعنامه‌ها بدست نمی‌آید»، از جامعه جهانی می‌خواهد تا از انجام اقداماتی که به ابعاد پیشرفت معنی ‌دار فرایند صلح میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها آسیب می‌زند، اجتناب کند.

در این نامه ادعا شده است حتی قطعنامه‌هایی که به بهترین نحو تنظیم شده‌نیز می‌تواند طرفین را در مواضعی گرفتار کند که بازگشت آنها به میز مذاکرات و دادن تعهدات برای صلح را دشوار سازد. ایالات متحده باید میانجی معتمد ضروری طرفین بماند و همچنین تاکید شود که هیچ کشوری نباید جایگزین هیچکدام از طرفین شود.

در این نامه تنها مسیر رسیدن به راهکار دو دولتی، از طریق مذاکرات مستقیم عنوان شده و از آمریکا می‌خواهد تا با ارائه امنیت بیشتر به رژیم صهیونیستی، موجبات تقویت ثبات منطقه‌ای این رژیم شود.

سناتور جمهوری‌خواه «تد کروز» اما در واکنشی متفاوت به این نامه، با اشاره به آن بخش که تنها راه‌حل مناقشات را راهکار دو دولتی عنوان می‌کند، گفت این بخش از نامه باعث شد آن را امضا کند زیرا نباید به اسرائیل هیچگونه راه‌حلی را دیکته کرد.

این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، روز چهارشنبه به نیویورک سفر و با اوباما دیدار خواهد کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار