یزد؛

جشنواره سه دقیقه با ورزش ایجاد حرکت فیلمسازان به فیلم های ورزشی

جشنواره سه دقیقه با ورزش حرکت خوبی را در فیلمسازی ورزشی در یزد ایجاد کرد و ترغیب کننده کارگردانان و هنرمندان به فیلم سازی در حوزه ورزش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛سیدحسین پیغمبری عضو کمیته انتخاب جشنواره‌ ملی فیلم کوتاه سه دقیقه با ورزش گفت: با توجه به اینکه جشنواره ملی فیلم کوتاه سه دقیقه با ورزش دور اول خود را تجربه می کند تعداد آثار ارسالی به طور کلی و درسطح کشوری قابل توجه بود هرچند آثار ارسالی از استان یزد بیش از 50درصد را به خود اختصاص داده است.

پیغمبری افزود: آثار از نظر کیفیت خوب و متوسط بودند و دلیل آن هم می تواند کارگاههای منظم فیلمسازی و فیلمنامه نویسی باشد که از طرف دبیرخانه جشنواره برای علاقه مندان برگزار شد.

مدیر تولید سیمای مرکز یزد ادامه داد : موضوع فیلم ها بسیار نزدیک به هم بود و نیاز به خلاقیت بیشتر در آثار احساس می شود و اگر این جشنواره در سال های آینده هم ادامه دار باشد کیفیت بهتری پیدا خواهد کرد چراکه فیلمسازان هم شناخت بهتری از موضوع جشنواره‌ پیدا می کنند. 

وی که فارغ التحصیل رشته کارگردانی است، افزود: این جشنواره حرکت خوبی را از نظر فرهنگی در یزد ایجاد کرد و تعداد فیلم هایی که در یزد برای جشنواره تولید شد گواه این ادعا است.

این فیلمنامه نویس اظهارداشت: برگزاری این جشنواره در استان یزد باعث شد تعداد فیلمسازان یزدی افزایش یابد و جوانان زیادی به دنبال فیلمسازی بروند همچنین باعث شد ورزش در قالب فیلم هم دیده شود که در توسعه فرهنگ ورزش موثر است.

پیغمبری گفت: سینما و فیلم یک رسانه است که می تواند به کمک فعالیتهای اجتماعی بیاید و در این میان سینما پر نفوذترین رسانه است.

وی تصریح کرد:به علت حضور تلویزیون و فیلم در خانواده ها و اینکه تلویزیون جایگاه ویژه ای در بین خانواده و به ویژه افراد مسن و یا نوجوان دارد بنابراین ورزش در قالب فیلم می تواند نفوذ بیشتر و تاثیرگزاری بهتری را در ذهن افراد داشته و در توجه بیشتر مردم به ورزش موثرتر واقع شود.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار