نحوی نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آمار دقیقی از زندانیان معلول در دست نداریم/ تامین آسایش مددجویان زندانی بر عهده سازمان زندان ها است

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر  تعداد افراد دچار معلولیت در زندان های کشور بسیار محدود است و آمار دقیقی در این خصوص در دست نداریم.

آمار دقیقی از زندانیان معلول در کشور وجود ندارد/ تامین آسایش مددجویان زندانی بر عهده سازمان زندان ها استحسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین اظهارات رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان در خصوص نیازمندی 500زندانی از حمایت سازمان بهزیستی کشور، گفت: در حال حاضر  تعداد افراد دچار معلولیت در زندان های کشور بسیار محدود است و آمار دقیقی در این خصوص در دست نداریم.

وی گفت: پیش از اینکه محمود نژاد این آمار را رسانه ای کند با من صحبت کرد و قرار شد با سازمان زندان ها گفتگویی داشته باشیم و آمار دقیق را از آن ها مطالبه کنیم، اما اکنون که وی این آمار و ارقام را رسانه ای کرده است، خود نیز پیگیری بیشتری در این خصوص داشته باشد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بسیاری از زندانیان معلولی که در زندان های کشور حضور دارند، دچار معلولیت خفیف هستند و تامین آسایش آن ها بر عهده ی سازمان زندان های کشور است و بهزیستی نمی تواند برای آن ها اقداماتی انجام دهد.

نحوی نژاد تصریح کرد: در همین راستا و در صورتی که برخی از بیماران روانی مرتکب قتل شده باشند سازمان زندان ها نگهداری از آن ها را قبول نکرده و مسئولیت این افراد را به سازمان بهزیستی واگذار می کند و به نوعی تامین آسایش آن ها بر عهده ی ما قرار می گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار