رئیس بنیاد کمک های انسان دوستانه: مردم سوریه با برکناری اسد مخالفند

رئیس بنیاد کمک های انسان دوستانه گفت: مردم سوریه می خواهند خودشان دولت آینده شان را تعیین کنند و نمی خواهند غرب کسی را به آنها تحمیل کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از بی بی سی، «بارونس کارولین کاکس» رئیس بنیاد کمک های انسان دوستانه درباره سفرش به سوریه و دیدار با بشار اسد گفت: متاسفانه جامعه بین المللی به آن اندازه که به مناطق تحت کنترل شورشیان در حلب توجه دارد به مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی سوریه که در بخش غربی حلب قرار دارد، رسیدگی نمی کند. من در سفر به مناطق تحت کنترل دولت سوریه با رهبران مسلمان و مسیحی صحبت کردم.

وی افزود:  گزارش های آنها واقعا دردآور و ناراحت کننده بود و می گفتند چرا جامعه بین المللی به آنها امداد رسانی نمی کند و همه تمرکز خود را روی شرق حلب و مناطق تحت کنترل شورشیان گذاشته است. همچنین آنها به شدت از سیاست غرب برای تغییر رژیم در سوریه می ترسیدند و نگران بودند زیرا آنها تاکید داشتند که می خواهند خودشان آینده کشورشان را تعیین کنند. آنها معتقدند اگر تغییر رژیم از بیرون اعمال شود، سوریه نیز به عراق یا لیبی دیگری تبدیل خواهد شد. آنها تاکید کردند شورشیان مسلحی که میانه رو تلقی می شوند، دیگر میانه رو نیستند و همانند داعش و دیگر گروه های تروریستی هستند و اگر این گروه ها به قدرت برسند به ویژه برای اقلیت های مذهبی و زنان بسیار خطرناک خواهند بود.

رئیس بنیاد کمک های انسان دوستانه در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما غرب باید خواست خود را برای کنار رفتن اسد از قدرت رها کند؟گفت: این مردم سوریه هستند که باید در این باره تصمیم بگیرند. من با وزرایی که از جناح مخالف دولت بودند نیز ملاقات کردم که در واقع مخالفان دموکراتیک غیرمسلح بودند. آنها نیز تاکید کردند نمی خواهند بشار اسد به زور از قدرت کنار گذاشته شود و می خواهند تغییرات در سوریه از طریق انتخابات دموکراتیک اتفاق بیفتد. هم اکنون هم نمایندگان طرفدار سوریه و هم سیاستمداران مخالف دولت سوریه تلاش بسیار زیادی برای آشتی ملی می کنند.

کارولین کاکس افزود: ما با کسانی دیدار کردیم که به شدت به دست مخالفان مسلح آزار و اذیت شده بودند. باید توجه داشت استفاده از تسلیحات شیمیایی نیز از هر دو طرف بوده است. متاسفانه برخی از اقدامات بسیار وحشتناک مخالفان مسلح ضد غیرنظامیان گزارش می شود. زمانی که مخالفان مسلح حمله انتحاری به ایست بازرسی انجام می دهند و بمبی را منفجر می کنند، صفی از غیرنظامیان و خودروهای غیرنظامی ایستاده اند که در میان آنها زنان و کودکان و خانواده ها هستند.

وی تصریح کرد وقتی ما در حلب بودیم، چهار موشک به دانشگاه حلب شلیک شد. متاسفانه تعادل و برابری و بی طرفی در گزارش خشونت ها در سوریه وجود ندارد. همه کسانی که با آنها ملاقات داشتیم از جمله مسیحیان، آوارگان، ساکنان روستاها و کسانی که هدف حمله قرار گرفته بودند، بلا استثنا گفتند که با تغییر رژیم در سوریه مخالفند و خواستار پایان جنگ و آتش بس و صلح و تعیین آینده شان به دست خودشان هستند.

رئیس بنیاد کمکهای انسان دوستانه ادامه داد: مردم سوریه می خواهند خودشان دولت آینده شان را تعیین کنند و نمی خواهند غرب کسی را به آنها تحمیل کند و لزوما نمی خواهند که رئیس جمهور بشار اسد از فرایند انتخابات حذف شود. مخالفان دموکراتیک خواستار برقراری فرایند دموکراتیک تغییر در سوریه هستند. زجری که مردم سوریه کشیده اند وحشتناک است.

وی در پایان، گفت: حتی مخالفان دموکراتیک نیز می گفتند اساسا فرقی میان مخالفان میانه رو و دیگر گروه های تروریستی از جمله داعش وجود ندارد و تنها فرق آنها در نحوه کشتن است که یکی سر می برد و دیگری با گلوله می کشد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار