معاون فرهنگی اوقاف خبر داد:

جشن عید غدیر در هزار و 622 امامزاده و بقعه متبرکه برپا می‌شود

شرفخانی گفت: همایش «بانوان ولایی» روز عید غدیرخم در 405 بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری «تشریح اهم برنامه های جشن بزرگ ولایت علوی، اکمال دین نبوی» که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: سازمان اوقاف در راستای تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ایجاد ساختار مردمی برای تبیین اندیشه های الهی، جشن‌های عید غدیر را در هزار و 622 امامزاده برگزار می کند.

وی افزود: رسم نیکوی سر زدن به سادات در عید غدیر در کشور ما وجود دارد و بهترین مکان برای این کار حضور در امامزادگان و بقاع متبرکه است که در این روز مردم ما با خاندان اهل بیت(ع) بیعت خواهند کرد.

شرفخانی گفت: هزار و 800 روحانی در جشن های غدیر در امامزادگان حضور می‌یابند تا مسایل محتوایی را برای مردم بیان کنند، در کنار روحانیون مداحان و شاعران نیز حضور دارند. همچنین در روز عید غدیر خطبه غدیر و البته میثاق نامه ای که توسط ما تهیه شده قرائت می شود.
 
وی خاطر نشان کرد: یکی از سنت های خوب در عید غدیرخم خواندن عقد اخوت است که ما این کار را در امامزاده های شاخص انجام می‌دهیم. همچنین در هزار و 700 بقعه متبرکه نمایشگاه‌های فرهنگی - هنری را برپا می‌کنیم.

معاون فرهنگی اوقاف ادامه داد: بعدازظهر روز عید غدیر در 405 بقعه همایش بانوان ولایی برگزار می شود و مسابقاتی در باب عفت و حیا طراحی شده است. همچنین در هزار و 622 امامزاده ایستگاه‌هایی با نام «همه واقف باشیم» ایجاد شده تا مردم را از فعالیت های وقف آگاه کنیم.

شرفخانی گفت: یکی موضوعات مهم موضوع وقف جدید است، این کار در سازمان اوقاف و امور خیریه به طور جدی در حال پیگیری است و به بخش منفعت آن در شهرستان ها نیز توجه می‌شود و اولویت‌ها در شهرهای مختلف احصاء شده که موقوفاتی در زمینه ازدواج جوانان، موضوعات علمی و درمانی و حوزه های علمیه از آن جمله است.

وی عنوان کرد: در کل کشور هزار و 38 موقوفه جدید ثبت شده است که به شکر خدا رویکرد مردم نیز نسبت به وقف با موضوعات جدید است.

شرفخانی با اشاره به اجرای امینانه نیت واقفان یادآور شد: در پنج ماه اول سال جاری حدود 12 میلیارد تومان برای اجرای نیات واقفان، 13 میلیارد تومان برای نیات اجتماعی، 15 میلیارد تومان برای موقوفات مذهبی و 4 میلیارد و 300 میلیون تومان برای موقوفات حوزه های علمیه هزینه شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار