درگیری در بنادر نفتی لیبی/ نیروهای خلیفه حفتر کنترل کامل دو بندر نفتی را در دست گرفتند

نیروهای ارتش ملی لیبی با دفع حمله نیروهای وابسته به ابراهیم جضران، کنترل بنادر نفتی را در اختیار گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نیروهای ارتش ملی لیبی اعلام کردند کنترل کامل خود را در دو بندر نفتی در شرق این کشور بازپس گرفتند. پیش از این، گروهی از شبه نظامیان لیبی به فرماندهی ابراهیم جضران کنترل این بنادر نفتی در لیبی را در اختیار داشتند.

بندر «السدر» و بندر «راس لانوف» در 11 و 12 سپتامبر (21 و 22 شهریور) به تصرف نیروهای ارتش ملی لیبی به فرماندهی «خلیفه حفتر» درآمد. این درگیری ها زمانی آغاز شد که شرکت ملی نفت لیبی، که از سوی دولت این کشور اداره می شود، به راه اندازی مجدد صادرات نفت از این بنادر اقدام کرد.

شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد تانکر نفت خام، که ذخایر نفتی بندر راس لانوف را در بر داشت، به مکانی امن و دور از دسترس برده شد تا روز دوشنبه دوباره عملیات بارگیری از سرگرفته شود.

سخنگوی نیروهای ارتش ملی لیبی اعلام کرد نیروهای طرفدار خلیفه حفتر حمله به بندر نفتی راس لانوف را به طور کامل دفع کردند و این بندر را تحت کنترل خود درآوردند. نیروهای جضران نیز از بندر السدر گریختند.

یک منبع آگاه در صنعت نفت لیبی نیز کنترل نیروهای خلیفه حفتر بر این دو بندر نفتی را تایید کرد. این درگیری ها نگرانی های بسیاری درخصوص وقوع جنگی جدید بر سر ذخایر نفتی لیبی ایجاد کرده است. درگیری ها و جنگ در لیبی تولید نفت خام این کشور را به شدت کاهش داده است.

نیروهای ارتش ملی اعلام کردند در درگیری های روز یکشنبه تنها یکی از تانکرهای نفتی در بندر السدر خسارت دید و هیچ گونه آسیب دیگری متوجه تاسیسات نفتی نشده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار