والیبال کنفدراسیون زنان آسیا – ویتنام

ایران یک چین تایپه 3/ صعود یک پله‌ای والیبال زنان در آسیا

تیم ملی والیبال بانوان ایران که در دور قبلی مسابقات AVC کاپ زنان به عنوان هفتمی دست پیدا کرده بود، اين مسابقات را با يك پله صعود و عنوان ششمی به پایان رساند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، روز پایانی پنجمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی کنفدراسیون زنان آسیا (AVCکاپ) با دیدار بین دو تیم ایران و چین و تایپه که جدال برای کسب عنوان پنجمی بود، آغاز شد.
دختران والیبال ایران در این مسابقه با نتیجه 3 بر یک متحمل شکست شدند و به مقام ششمی مسابقات دست پیدا کردند.
مایدا در ابتدای این دیدار شبنم علیخانی، مائده برهانی، فرنوش شیخی، سودابه باقر پور،زینب گیوه، مهسا کدخدا و نگار کیانی را به میدان فرستاد. این بازی از همان ابتدا پایاپای پیش رفت و هر امتیاز این ست با رالی های طولانی همراه بود. با این حال و در حالی که بازیکنان ایران در توپ گیری و دفاع نمایش خوبی داشتند اما بازیکنان تایپه با بهره گیری از حملات سرعتی این ست را 25 بر 21 به سود خود تمام کردند.
ست دوم در حالی آغاز شد که مایدا، ندا چملانیان را جایگزین مائده برهانی کرد و مهسا صابری هم به جای زینب گیوه راهی میدان شد. بازیکنان چین تایپه در این ست آغاز بهتری داشتند. همین برتری منجر شد تا 6 امتیاز اختلاف با تیم ایران ایجاد کنند. چین تایپه 14 بر 8 از ایران پیش بود که مایدا باز هم دست به تعویض زد و این بار شکوفه صفری را به جای سودابه باقرپور به میدان فرستاد.
بازیکنان ایران در تمام طول این ست در صدد جبران اختلاف امتیاز ایجاد شده بودند اما در نهایت این ست را با حساب 25 بر 21 مانند ست اول به حریفشان واگذار کردند.
مائده برهانی در ست سوم این مسابقه به جای خود بازگشت و فرزانه زارعی که در ست دوم جایگزین مهسا کدخدا شده بود در این ست هم از ابتدا در ترکیب تیم ایران قرار داشت.بازیکنان ایران هر چند در آغاز ست نسبت به چین تایپه در کسب امتیاز بهتر عمل کردند اما در ادامه باز هم چین تایپه با تسلط بیشتر موفق شد از ایران پیش بیفتد. بازیکنان ایران اما در ادامه نمایش عالی داشتند و امتیاز دو تیم را در عدد16 برابر کردند و پس از آن از حریفشان پیش افتادند. در پایان شاگردان مایدا توانستند این ست را با نتیجه 25 بر 23 به سود خود تمام کنند.
ست چهارم دیدار ایران و چین تایپه با سرویس ایران و کسب اولین امتیاز برای چین تایپه آغاز شد. مهسا کدخدا در این ست جانشین مهسا صابری شد. امتیازها در اوایل ست یک به یک بین دو تیم تقسیم می‌شد. با این حال برتری از آن تیم چین تایپه بود. بازگشت زینب گیوه به میدان تعویض دیگری بود که مایدا در این ست انجام داد. تیم ملی ایران که با 3 امتیاز اختلاف از حریفش عقب بود توانست نتیجه را در امتیاز 8 برابر کند تا سرمربی چین تایپه مجبور به گرفتن وقت استراحت شود. برتری در ادامه از آن تیم ملی والیبال بانوان کشورمان بود. دو تیم در امتیاز 16 بر 12 به سود ایران راهی دومین وقت استراحت فنی این ست شدند. چین تایپه اختلاف امتیاز را جبران کرد و دو تیم در امتیاز 20 برابر شدند. امتیاز 21 برای ایران روی دفاع خوب برهانی و باقرپور بدست آمد. اما باز هم این چین تایپه بود که جلو افتاد و در نهایت این ست را با نتیجه 25 بر 22 به سود خود تمام کرد.

تیم ملی والیبال بانوان ایران برای نخستین بار در تاریخ این رقابت ها به عنوان ششمی دست پیدا کرد. این تیم در ادوار گذشته این رقابت‌ها به عناوین هفتم و هشتم رسیده بود.

پنجمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی کنفدراسیون زنان آسیا، از 24 شهریور به میزبانی ویتنام و با حضور 8 تیم آغاز شده است و امروز با مشخص شدن چهره تیم‌های برتر به کار خود پایان خواهد داد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار