واشینگتن پست: عربستان از بمب‌های فسفر سفید آمریکایی در یمن استفاده می‌کند

روزنامه واشینگتن پست از استفاده عربستان سعودی از بمب‌های فسفر سفید ساخت آمریکا در جنگ یمن خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست؛ بر اساس گزارش های منتشر شده عربستان سعودی از بمب های فسفر سفید آمریکایی در جنگ یمن استفاده می کند.

در ادامه این گزارش آمده است: تصاویر و فیلم هایی که در رسانه های اجتماعی منتشر شده است از استفاده سعودی ها از بمب های فسفر سفید حکایت دارند که این مسئله موجب بروز نگرانی در میان گروه های مدافع حقوق بشر شده است که مبادا از این مواد بسیار خطرناک ضد مردم غیرنظامی استفاده شود. 

تجهیزات حاوی فسفر سفید پس از انفجار این ماده را آزاد می کنند که به طور خودکار در هوا مشتعل می شود و دود سفیدی ایجاد می کند. این مهمات وقتی مورد استفاده قرار گیرد، باعث ایجاد سوختگی شدید و حتی مرگ می شود. 

دقیقا مشخص نیست که سعودی ها چگونه از این مهمات استفاده می کنند؛ اما دولت این کشور از زمان آغاز تجاوزگری به یمن در سال 2015 به دلیل بمباران کورکورانه مناطق مسکونی با انتقادهای گسترده ای مواجه بوده است. 

مقامات آمریکایی تایید کردند که دولت این کشور در گذشته مهمات فسفر سفید در اختیار سعودی ها قرار داده است؛ اما از ارائه توضیح درباره میزان و زمان تحویل این مهمات خودداری کردند.  

گزارش ها حاکی است دولت اوباما از آغاز فعالیت خود در سال 2009 فروش بیش از 115 میلیارد دلار سلاح به عربستان سعودی طی 42  قرارداد مختلف را تسهیل کرده است که این رقم بیش از هر دولت دیگری است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار