ایران از نظر جامعه پزشکی در میان کشورهای برتر منطقه عرض اندام می‌کند

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر ارتقای خدمات فوق تخصصی، گفت: جامعه پزشکی ایران در تولید علم رتبه اول یا دوم منطقه را دارد که باید در حفظ این مسیر تمامی تلاش خود را به کار گیریم.

دکتر محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان این که جامعه پزشکی ایران در تولید علم رتبه اول یا دوم منطقه را دارد اظهار داشت: باید این مسیر را حفظ کنیم و با سرمایه‌گذاری لازم برای افق 1404 متناسب با رشد اجتماعی و توسعه‌ای که بعد از برجام در کشور رقم می خورد خدمات فوق تخصصی را رشد دهیم و با کمک به رشد علم و دانش در توسعه مراکز خدمات سلامت کوشا باشیم.

به گفته وی، باید زیرساخت ها از نظر فرهنگی و اقتصادی  در این زمینه آماده شود و سرمایه‌گذاری لازم در دانشگاه‌ها و دانشکده ها برای پذیرش دانشمندان علوم مختلف انجام شود تا بتوانیم در افق 1404 خواسته ها را در حد منطقی برآورده کرده و مراکز مختلف بویژه در حوزه پزشکی پذیرای افراد در شرایط مختلف باشند.

جهانگیری افزود: در مباحث تخصصی حوزه سلامت نیز بهتر است نظام پزشکی به همراه انجمن های علمی تخصصی که بازوان کمکی آن هستند به برنامه‌ریزی واقع‌بینانه برای دسترسی به نیازها و پاسخگویی به آن ها بپردازند و وزارت بهداشت نیز در این امر نظارت لازم را داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر جذب نیروهای تخصصی بر اساس نیاز واقعی و به طور سیستماتیک باشد علاوه بر این که جامعه صنفی پاسخگوی نیازها بوده، شاهد افزایش توانمندسازی و رشد و توسعه در علوم پایه و مراتب شغلی خواهیم بود چرا که تمامی کارها بر اساس نیازسنجی و ضرورت ها انجام شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار