مشهد

افتتاح اولین مدرسه مخصوص اوتیسم در نیشابور

مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور از افتتاح مدرسه مخصوص دانش‌آموزان اوتیسم در نیشابور برای نخستین بار در کشور خبر داد.

سید جواد قوامی‌نژاد در حاشیه مراسم نواختن زنگ مهر به مناسبت آغاز سال تحصیلی در مدرسه بهاره سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: این مدرسه برای اولین بار در سطح شهرستان‌های کشور در نیشابور افتتاح شد و تعداد 60 دانش‌آموز در آن به تحصیل مشغول خواهند بود.

وی با بیان اینکه امسال 65 هزار دانش‌آموز در شهر نیشابور و صد هزار دانش‌آموز در سطح شهرستان به مدرسه می‌روند افزود: 8 هزار و 200 معلم وظیفه تدریس به این دانش‌آموزان را بر عهده‌ دارند و حدود 5 هزار معلم در نیشابور و مابقی در مناطق به تدریس خواهند پرداخت.

مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور گفت: امسال تعداد دانش‌آموزان نسبت به سال قبل رشد دو هزار و 500 نفری داشته است، همچنین 260 معلم طی سال گذشته بازنشسته شده‌اند که با ورود 200 معلم از دانشگاه فرهنگیان به بدنه این اداره سعی در جبران کاستی‌ها داشته‌ایم.

قوامی‌نژاد تأکید کرد: 700 دانش‌آموز استثنایی شهرستان نیشابور در هشت واحد به تحصیل پرداخته‌اند و مدرسه نابینایان نیز به دانش‌آموزان روشن‌دل آموزش خواهد داشت.

مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور گفت: دورترین مدرسه شهرستان نیشابور در روستای بقیع با 35 دانش‌آموز فعالیت می‌کند و روستای قرونه با سه دانش‌آموز لقب کم‌جمعیت‌ترین کلاس درس شهرستان را به خود اختصاص داده است.

قوامی افزود: همچنین تا پایان مهرماه 42 واحد ساختمانی آموزش‌وپرورش نیشابور افتتاح خواهد شد که از این میزان 20 مدرسه به نام خیر نیک‌اندیش وکیلی خواهد بود.

انتهای پیام//ر.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.