شهرکرد؛

ادببات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگرفته از عاشوراست

مسئول انجمن ادبیات داستانی سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: ادببات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگرفته از مسیر عاشوراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ احمدرضا شاکری در آیین افتتاحیه نهمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج در گلزار شهدای شهرکرد، جوهره هنر و ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را برگرفته از صبر و رسالت حضرت زینب کبری (س) و جمله درخشان « ما رأیتُ الّا جمیلاً» ایشان و ادامه مسیر عاشورا دانست و افزود: مرز بین ادبیات متعهد و روشنفکری در بیان واقعیت ها و نادیدنی هاست.

وی با بیان اینکه جشنواره ادبیات داستانی بسیج از خالص ترین و سالم ترین حرکت های داستانی در کشور است اضافه کرد: متأسفانه جریان هنر مدرن و روشنفکر و هنر جدا افتاده از ارزش ها در کشور بیداد می کند.

مسئول انجمن ادبیات داستانی سازمان بسیج هنرمندان کشور، با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «هنر دمیدن روح تعهد به کالبد انسان هاست» ادامه داد: تعهد به معنای واقعی توجه عمیق و دلسوزانه و انقلابی به وضعیت موجود کشور است.

شاکری گفت: از آنجا که شهدا مظهر تعهد هستند، ادبیات انقلاب و دفاع مقدس به بیان روایت و حکایت این انوار مطهر می پردازد.

وی، تعهد و توجه به موضوعات روز را از مؤلفه ها و راهبردهای مهم این جشنواره دانست و افزود: هم اکنون زمانه مدافعان حرم و خاطرات مناست و نباید نوشتن این وقایع را به آینده موکول کنیم. 

شاکری با اشاره به انگیزه مدافعان حرم برای حضور در جبهه مقاومت، تصریح کرد: آنچه موجب حرکت، حضور و مقاومت مدافعان حرم می شود، چیزی جز درک زیبایی و نادیدنی ها نیست.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) بزرگترین راوی شهداست اضافه کرد: راویان با الگوگیری از ایشان باید ایثار و ارزش های شهدا را در جامعه نشر دهند.

شاکری خاطرنشان کرد: محرم، خبمه اصلی انقلاب و ادببات انقلابی است و اگر یاد حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای هسته ای، مدافعان حرم و شهدای منا نبود، انقلاب اسلامی در جایگاه رفیع کنونی قرار نداشت.

وی اظهار داشت: اگر ما ننویسم، دیگران می نویسند و کسانی هستند که نمی نویسند و اگر بنویسند حقایق را برعکس جلوه می دهند.

نهمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج، گرامیداشت یاد و خاطره 2 هزار شهید هنرمند کشور، صبح امروز یکشنبه 4 مهرماه 95 همزمان با پنجمین روز از هفته دفاع مقدس، به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری و با حضور غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در شهرکرد آغاز شد.

اختتامیه این جشنواره 2 روزه، ساعت 19 فردا دوشنبه 5 مهرماه در فرهنگسرای شهرکرد برگزار می شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار