شهرکرد؛

شهرت چهارمحال و بختیاری به ولایتمداری و شهدای سرافراز

جانشین فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: شهرت اصلی و افتخار این استان ولایتمداری مردمان، رزمندگان و فرماندهان دلیر و شهدای سرافراز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سرتیپ دوم پاسدار علی محمد اکبری در آیین افتتاحیه نهمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج در گلزار شهدای شهرکرد گفت: اگر چه بسیاری این استان را به عنوان سرزمین کوه های بلند، لاله های واژگون و چشمه های فراوان می شناسند اما شهرت اصلی آن به ولایتمداری مردمان، رزمندگان و فرماندهان دلیر و شهدای سرافراز آن است.

وی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری بیش از 3 هزار و 400 شهید در دوران دفاع مقدس، 10 شهید مدافع حرم، 536 آزاده و 7 هزار جانباز تقدیم آرمان های اسلام و انقلاب اسلامی کرده است.

جانشین فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان در مجموع 70 هزار رزمنده به جبهه های حق علیه باطل اعزام کرد، ادامه داد: برادران استکی به عنوان دو نماینده شهید مجلس شورای اسلامی از دیگر افتخارات استان هستند.

اکبری در ادامه بهترین مولفه و رویکرد برای داستان نویسان جوان و ادبیات ارزشی کشور را پرداختن به شهید و شهادت دانست و گفت: هنرمندان در هر استان و نقطه کشور به بیان هنرمندانه رشادت ها و سیره عملی رزمندگان و شهدای خود بپردازند.

نهمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج، گرامیداشت یاد و خاطره 2 هزار شهید هنرمند کشور، صبح امروز یکشنبه 4 مهرماه 95 همزمان با پنجمین روز از هفته دفاع مقدس، به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری و با حضور غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در شهرکرد آغاز شد.

اختتامیه این جشنواره 2 روزه، ساعت 19 فردا دوشنبه 5 مهرماه در فرهنگسرای شهرکرد برگزار می شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.