ربیعی در مراسم راهپیمایی و تقدیر از بازنشستگان:

شکاف میان مستمری سالمندان و تورم را کاهش دادیم/افزایش خدمات بيمه تكميلی به بازنشستگان در سال 96

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی در حال پیگیری طرحی برای ارائه بیمه جامع تر است تا بتواند بیمه های دوران سالمندی را پوشش دهد.

پیگیری بیمه جامع تر برای بازنشستگان/ مزد را بر تورم پیشی داده ایمبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم راهپیمایی و تکریم از بازنشستگان و مستمری بگیران امروز(سه شنبه) اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در حال پیگیری طرحی برای ارایه بیمه جامع تر است تا بتواند بیمه های دوران سالمندی را نیز پوشش دهد.

وی تصریح کرد: سعی کرده ایم در سیاست هایمان، 67 درصدی که در طی 8 سال میان مستمری و تورم شکاف ایجاد کرده بود را کاهش دهیم.

ربیعی با بیان اینکه بیمه تکمیلی را دنبال می کنیم، ادامه داد: در ابتدای آذر ماه بیمه تکمیلی این افراد تمام می‌شود و تمام تلاش خود را برای ادامه یافتن این بیمه خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:  تلاش می‌کنیم تا پوشش  بیمه‌ها را بیشتر و خدمات درمانی را افزایش دهیم.

* افزایش خدمات بيمه تكميلی به بازنشستگان در سال 96

ربیعی با بيان اينكه دولت يازدهم، دولت دفاع مقدس است، اظهار داشت: ارزش های دفاع مقدس احترام به بزرگتر، بازنشستگان و دروغ نگفتن به اقشار ضعيف جامعه هستند.

وی با اشاره به اينكه دولت با مردم راستگو است، گفت: دولت امروز با صدای بلند صحبت نمی كند و برخی افراد اين موضوع را نقطه ضعف دولت می دانند، اما بايد به اين نكته توجه كنند كه اين شيوه ماست و با صدای آهسته وظايف خود را انجام می دهيم.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعی مطرح كرد: متاسفانه مجموعه ای از سياست های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در كشور موجب شده است در سال های اخير تنهايی رو به افزايش رفته و جوانان مايل به تنها زندگی كردن باشند، در همين راستا دولت خانواده را اساسی ترين ركن جامعه می داند.

ربيعی تصريح كرد: در سال های گذشته بيش از 56 درصد بازنشستگان تحت پوشش تامين اجتماعی حداقل حقوق را دريافت می كردند و قدرت خريد  بازنشستگان صندوق  67 درصد كاهش يافته بود.

وی مطرح كرد: در سياست های درمانی كه در دولت درنظر گرفته شده است، همه بازنشستگان تخت پوشش بيمه قرار گرفتند.

ربيعی ادامه داد: در تلاش هستيم مجموعه خدمات خود را در حوزه بيمه تكميلی به بازنشستگان در سال 96 افزايش دهيم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست افزایش مستمری و پیشی گرفتن آن بر تورم را نیز سال به سال دنبال می‌کنیم.

وی با بيان اينكه امسال سیاست پلکانی افزایش حقوق را اعمال کردیم، مطرح كرد: با حمايت دولت در سال های آتی نیز اجرای اين موضوع ادامه دارد.

ربيعی حراست از اموال بازنشستگان را از جمله وظايف وزارت رفاه برشمرد و گفت: در ابتدای  دولت از مدیر عامل وقت صندوق درباره انتصاب ها سوال کرديم، متاسفانه هیچ يك از مدیران بر اساس كار کارشناسی انتخاب نشده بودند.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعی با بيان اينكه به دنبال افزایش سهم بازنشستگان و کارگران در صندوق ها هستیم ، بيان كرد: در همين راستا برنامه‌ای را به مجلس ارائه کرده‌ایم تا سهم بازنشستگان در نظارت بر هیئت مدیره‌ها افزایش داده شود.

وی گفت: در چند سال گذشته صندوق ها مفهوم کارپردازی پیدا کرده بودند، اما از ابتدا استراتژی ما این بود که صندوق ها به محل زندگی اجتماعی و تبادل نظرات بازنشستگان  تبدیل شوند.

ربیعی با بيان اينكه خانه های اميد را افزايش می دهيم، تصريح كرد: بازنشستگان اولویت اول در دريافت مسکن  اجتماعی هستند.

وزير تعاون، كار ورفاه اجتماعی در پايان با اشاره به اينكه بخشی از سیاستهای خانواده و سالمندی را به صورت ترکیبی با مشارکت معاونت زنان ریاست جمهوری به دولت ارائه مي دهيم، گفت: جامعه آمادگی ورود به دوره سالمندی را ندارد.


انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۵
بیمه دندانپزشکی
آخرین اخبار